  • 1. Data: 2004-05-25 15:18:08
    Temat: VAT a umowy z 50% kosztami
    Od: "nasztata" <n...@w...pl>

    Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tym VATem od umów o dzieło z 50%
    kosztami uzyskania.

    Czy ma znaczenie co przedmiotem takiego dzieła?
    Czy ja mam tylko ten VAT płacić (właśnie, kto? ja czy zamiawiający dzieło?),
    a co z prawem do odliczania VATu?
    Kiedy powstaje obowiązek podatkowy? W chwili wystawienia rachunku,
    otrzymania zapłaty. Przecież niektóre umowy zawierałem jeszcze przed 1 maja,
    kiedy takiego przepisu nie było i tylko dlatego, że zamawiający nie zapłacił
    odrazu mam zapłacić VAT? czy może są jakieś wyłaczenia dla umów zawartych
    przed 1 maja?

    Czy Rzecznik Praw Obywatelskich byłby zainteresowany tym tematem?

    Z góry dziękuję za odpowiedź. Tp