  • 1. Data: 2003-01-27 20:02:05
    Temat: VAT a zakończenie działalności
    Od: "Marek" <s...@p...gazeta.pl>

    Likwidując firmę musimy odprowadzić podatek VAT
    od towarów handlowych ujętych w spisie a co
    z podatkiem zawartym w posiadanych środkach
    trwałych i pozostałym wyposażeniu wykazanym
    w ewidencji wyposażenia?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-01-27 21:39:11
    Temat: Re: VAT a zakończenie działalności
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Marek <s...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Likwidując firmę musimy odprowadzić podatek VAT
    > od towarów handlowych ujętych w spisie a co
    > z podatkiem zawartym w posiadanych środkach
    > trwałych i pozostałym wyposażeniu wykazanym
    > w ewidencji wyposażenia?

    Także, VAT należy "oddać" jeśli go odliczałeś kiedykolwiek i w zasadzie
    nie jest istotne czy to jest towar handlowy czy ST lub wyposażenie.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-27 22:16:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Marek wrote:

> [...]
    >+ od towarów handlowych ujętych w spisie a co
    >+ z podatkiem zawartym w posiadanych środkach
    >+ trwałych i pozostałym wyposażeniu wykazanym

    Ostatnio ktoś tłumaczył że z pktu def. Ustawy o VAT
    to również są "towary" :( Osobiście nie wnikałem,
    ale zajrzyj do archiwum (googlem !).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-28 08:42:44
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Ostatnio ktoś tłumaczył że z pktu def. Ustawy o VAT
    > to również są "towary" :( Osobiście nie wnikałem,

    Przyznaje się,to byłem ja.

  • 5. Data: 2003-01-28 16:17:58
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

    > Także, VAT należy "oddać" jeśli go odliczałeś kiedykolwiek i w zasadzie
    > nie jest istotne czy to jest towar handlowy czy ST lub wyposażenie.

    Ale jesli chodzi o ST to chyba od niezamortyzowanej czesci ???

    Rafal

  • 6. Data: 2003-01-28 16:52:34
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Rafal K <y...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale jesli chodzi o ST to chyba od niezamortyzowanej czesci ???

    Nie.Vat naliczasz od wartości rynkowej.Symulujesz sprzedaż lub
    przekazanie na własne potrzeby.

  • 7. Data: 2003-01-29 13:41:27
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

    > Nie.Vat naliczasz od wartości rynkowej.Symulujesz sprzedaż lub
    > przekazanie na własne potrzeby.

    A sprzedaz za 5 zl. (np. komputera) dzien przed zakonczeniem dzialalnosci
    przejdzie ?
    I czy moglbys podac podstawe prawna?

    Rafał

  • 8. Data: 2003-01-29 16:45:29
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Rafal K <y...@p...onet.pl> wrote:
    > A sprzedaz za 5 zl. (np. komputera) dzien przed zakonczeniem
    dzialalnosci
    > przejdzie ?

    Jak będziesz potrafił obronić taką cenę to i za 1zł przejdzie.

    > I czy moglbys podac podstawe prawna?
    Ustawa o podatku VAT
    Art. 6a. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają również
    towary własnej produkcji oraz towary, które po nabyciu nie zostały
    odprzedane, w przypadku:

    1) rozwiązania spółki prawa cywilnego lub handlowego nie mającej
    osobowości prawnej albo

    2) zaprzestania przez podatnika będącego osobą fizyczną wykonywania
    czynności podlegających opodatkowaniu, obowiązanego, na podstawie
    odrębnych przepisów, do zawiadomienia właściwego organu o zaprzestaniu
    wykonywania działalności gospodarczej.

  • 9. Data: 2003-01-29 23:42:28
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czynności podlegających opodatkowaniu, obowiązanego, na podstawie
    > odrębnych przepisów, do zawiadomienia właściwego organu o zaprzestaniu

    A le taki sprzęt komputerowy często sie psuje (zakładamy że po zamortyzowaniu) i co
    nie można go wyrzucic na śmietnik ? (pewnie
    bezpieczniej byłoby go zawieźć na złomowisko i uzyskac jakiś dowód ale obawiam sie że
    tam mogą pogonić z taka ilością "złomu" :)

    Sark

  • 10. Data: 2003-01-29 23:59:09
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:
    > A le taki sprzęt komputerowy często sie psuje (zakładamy że po
    > zamortyzowaniu)

    Tak masz rację ,psuje się ale taki co ma gwarancje Samsunga.Nawet nie
    zdążysz go zamortyzować:-))

    >i co nie można go wyrzucic na śmietnik ?

    Na śmietnik? No coś Ty,środowisko chcesz zanieczyszczać? Trzeba go oddać
    do utylizacji( i tu Cię pocieszę) to kosztuje.