  • 1. Data: 2006-01-16 18:04:59
    Temat: VAT, czyżby normalniało ?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Nie chce mi się wierzyć, ale przeczytajcie.

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1629
    &dok=1629.27.3.2.5.3.0.1.htm

  • 2. Data: 2006-01-16 21:29:59
    Temat: Re: VAT, czyżby normalniało ?
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Nie chce mi się wierzyć, ale przeczytajcie.

    nie widze aby normalnialo
    to wyrok ETS, a w uni zawsze normalnie bylo...

    nam mimo akcesji daleko do tego
    jakos panstwo sobie gwizda na wyroki ETS, a tym bardziej na dyrektywy
    regulujace kwestie podatkowe
    mimo, ze jest to niezgodne z prawem

    Grzegorz

  • 3. Data: 2006-01-17 10:14:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, grzess wrote:

    > nie widze aby normalnialo
    > to wyrok ETS, a w uni zawsze normalnie bylo...
    >
    > nam mimo akcesji daleko do tego
    > jakos panstwo sobie gwizda na wyroki ETS

    Hm... podasz przykłady?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-17 15:58:49
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Hm... podasz przykłady?
    > :)

    a pewnie że podam...
    chocby sankcja 30% niezgodna z dyrektywami unijnymi, a nawet stosowanie
    tejze sankcji do okresu przed przystapienia
    kaucja gwarancyjna u podatnikow rozpoczynajacych dzialalnosc i dokonujacych
    wewnatrzwspolnotowych transakcji, a nastepnie ubiegajacych sie o zwrot
    podatku vat, kaucji owej nie przewiduja regulacje unijne, a mimo wyrokow ets
    odnosnie prawa pierwszenstwa prawa wspolnotowego nawet nad konstytucja...u
    nas sie nie stosuje
    wladze administracyjne sa zobowiazane do pominiecia krajowych przepisow
    jesli sa one sprzeczne z przepisami unijnymi...
    to wyroki ets, na ktore administracja sobie moze do woli gwizdac...podatnik
    zaplaci kary braku ich stosowania, a urzednik jak zawsze niewinny...

    Grzegorz

  • 5. Data: 2006-01-17 20:13:05
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > to wyroki ets, na ktore administracja sobie moze do woli gwizdac...podatnik
    > zaplaci kary braku ich stosowania, a urzednik jak zawsze niewinny...

    Z przykrością muszę Ci przyznać rację. Dlatego napisałem z pytajnikiem.
    Prawdopodobnie tak samo będzie z opłatą na demontaż pojazdów sprowadzanych z
    innych państw. Przecież to jest znowy utrudnienie w swobodnym przepływie
    towarów, tylko wprowadzone kuchennymi drzwiami. Należało by przycisnąć kogo
    trzeba aby karę za takie numery płacił ten kto dopuścił do uchwalenia i
    wprowadzenia w życie wadliwych przepisów a nie jakiś bezosobowy skarb państwa,
    czyli wszyscy podatnicy. Ale takiego wariantu jak sądzę w tym kraju się nie
    przewiduje. Nie ma takich tradycji. A szkoda.