  • 1. Data: 2006-01-16 13:04:06
    Temat: Czy do rachunku za internet musi byc VAT ??
    Od: "kaker" <k...@o...pl>

    Witam

    Prowadze DG bez VATu. Jestem na podatku dochodowym + kpir. Sprzedaje
    internet ludziom droga radiowa i za to wystawiam zwykle rachunki. Czy jest
    wogole jakis przepis ktory okresla ze na sprzedarz internetu musi byc
    doliczany VAT ? (ludzie u mnie nie odliczaja tego wiec chyba wszystko
    powinno byc ok ).

  • 2. Data: 2006-01-16 19:30:09
    Temat: Re: Czy do rachunku za internet musi byc VAT ??
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "kaker" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Czy jest
    > wogole jakis przepis ktory okresla ze na sprzedarz internetu musi byc
    > doliczany VAT ? (ludzie u mnie nie odliczaja tego wiec chyba wszystko
    > powinno byc ok ).

    Nie wiem jak ze sprzedarzą - ale jesli chodzi o sprzedaż, to wszystko jest w
    ustawie o Vacie. Jesli jestes podmiotowo zwolniony - no to nie doliczasz - a
    skoro wystawiasz zwykle rachunki, to znaczy, ze jestes podmiotowo zwolniony.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-01-16 21:52:43
    Od: "Mac" <b...@o...pl>

    Użytkownik "SDD"

> [...]
    > ustawie o Vacie. Jesli jestes podmiotowo zwolniony - no to nie doliczasz -
    > skoro wystawiasz zwykle rachunki, to znaczy, ze jestes podmiotowo

    No ja mam tak ze mialem wybor na poczatku.... tzn male obroty i nie musialem
    byc na VAT. Tylko jak wiadomo internet jest obarczony podatkiem VAT tylko ze
    u mnie ludzie nie odliczaja tych moich rachunkow.
    Jutro poszukam ustawy o VAT i tam moze znajde chyba ze ktos wczesnej udzieli
    mi odpowiedzi :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-17 10:12:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, Mac wrote:

    > Użytkownik "SDD"

    > No ja mam tak ze mialem wybor na poczatku.... tzn male obroty i nie musialem
    > byc na VAT. Tylko jak wiadomo internet jest obarczony podatkiem VAT

    Ty się w końcu zdecyduj - czy jesteś płatnikiem VAT (tylko dlaczego
    nie wystawiasz wtedy faktur) czy też NIE jesteś i NIE "obarczasz
    podatkiem VAT" twoich odbiorców.
    Podajesz sprzeczne dane!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-17 10:37:04
    Od: "kaker" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik

    > Ty się w końcu zdecyduj - czy jesteś płatnikiem VAT (tylko dlaczego
    > nie wystawiasz wtedy faktur) czy też NIE jesteś i NIE "obarczasz
    > podatkiem VAT" twoich odbiorców.
    > Podajesz sprzeczne dane!

    Nie jestem platnikiem VAT i nie doliczam tego odbiorcom wystawiajac rachunek
    za internet,
    Chodzi mi o to czy jak chce sprzedawac neta czy automatycznie musze byc na
    VAT ?

  • 6. Data: 2006-01-17 21:40:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2006, kaker wrote:

    > Chodzi mi o to czy jak chce sprzedawac neta czy automatycznie musze byc na
    > VAT ?

    A, czyli o wyłączenie z VAT :)
    AFAIK nie - sprawdź w ustawie, wg mojej wiedzy ze zwolnienia z VAT
    wykluczają:
    - doradztwo (to jest solidna pułapka, bo dotyczy wszelkiego doradztwa!)
    - sporo towarów akcyzowych (w tym paliwa), bo zdaje się że zależy od
    sposobu naliczania akcyzy (sól też jest obłożona akcyzą a zdaje się
    nie powoduje "wylotu")
    - obrót metalami szlachetnymi
    -...coś tam jeszcze ;)

    Ale internetu AFAIK tam nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-17 22:07:43
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

> [...]
    > za internet,
    > Chodzi mi o to czy jak chce sprzedawac neta czy automatycznie musze byc na

    Moja doradca podatkowa twierdzi ze jest to OK, ja też nie jestem VATowcą
    i wystawiam zwykłe rachunki.

    --
    1.Trzymaj się treści głównego wątku. Gdy "musisz" go zmienić - zmień temat.
    2.Nie kasuj całej "wrotki",odpisuj _pod_ cytatami a nieistotne przytnij