  • 1. Data: 2002-04-23 07:25:43
    Temat: VAT do zwrotu a zaplaty za faktury
    Od: "klaudia" <c...@p...onet.pl>

    No wlasnie jak to jest juz po nowemu? (I czy w ogole tak juz jest?) Jesli
    chce zeby mi zwrocili nadplate podatku na konto to musze sie wykazac zaplata
    za faktury zakupu ujete w deklracji.. ale jesli mam VAT do zwrotu ale
    przenosze go do rozliczenia na nastepny miesiac to w deklaracji moge ujac
    tylko te faktury za ktore zaplacilam?

  • 2. Data: 2002-04-23 07:43:15
    Temat: Re: VAT do zwrotu a zaplaty za faktury
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-23 09:25, Użytkownik klaudia napisał:
    > No wlasnie jak to jest juz po nowemu? (I czy w ogole tak juz jest?) Jesli
    > chce zeby mi zwrocili nadplate podatku na konto to musze sie wykazac zaplata
    > za faktury zakupu ujete w deklracji..
    Sprostowanie - jeżeli chcesz aby zwrócili Ci podatek *w ciągu 25 dni*.
    Nie jest to warunek konieczny do zwrotu ogóle, a tylko do skrócenia
    terminu. Termin, przy którym nie musisz niczego udowadniać ani
    wykazywać, to 60 dni. Czasem bardziej opłaca sie w takim wypadku
    przenieśc VAT na nastepny miesiąc, zamiast wystepować o zwrot.

    > ale jesli mam VAT do zwrotu ale
    > przenosze go do rozliczenia na nastepny miesiac to w deklaracji moge ujac
    > tylko te faktury za ktore zaplacilam?
    Absolutnie nie! Odliczenie VAT generalni przysługuje Ci bez względu na
    to czy zapłaciłas za faktury i czy kiedykolwiek za nie zapłacisz.
    Tutaj nic sie nie zmieniło.

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk