  • 1. Data: 2004-04-07 07:09:33
    Temat: VAT na mieszkania - wykup od gminy
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Zamierzam wykupić od gminy mieszkanie. Sprawa ciągnie się od 1995 r. bo
    pewien urzędnik zakręcił inwentaryzację nieruchomości (połączył .... część
    jednego budynku z drugim ;-)). Teraz nowy VAT. Czy w myśl nowych uregulowań
    7% stawka będzie dotyczyć tylko nowych mieszkań, czy także tych starych,
    przedwojennych odkupowanych od gmin ?

    Czy za datę sprzedaży uważać się będzie datę aktu notarialnego, czy umowy
    zawartej w urzędzie gminy ?

    I jeszcze jedno. Gmina nie odsprzedaje gruntu /będzie użytkowanie
    wieczyste/. Jakie to rodzi zagrożenia dla mnie, jako potencjalnego
    właściciela nieruchomości posadowionej na tym gruncie (np czy gmina może
    wziąć kredyt pod zastaw tego gruntu z wszelkimi konsekwencjami w razie
    niespłacenia ?)?
    Marek

  • 2. Data: 2004-04-10 10:01:25
    Temat: Re: VAT na mieszkania - wykup od gminy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2004, Marek wrote:
    [...VAT - nie wiem, ale gmina chyba nie jest podatnikiem VAT ?...]
> [...]
    >+ wziąć kredyt pod zastaw tego gruntu z wszelkimi konsekwencjami w razie

    Jak na mój rozum to teoretycznie kredyt może wziąć.
    Ale skoro ty masz umowę, to ew. następca prawny gminy musi ją
    honorować :), konsekwencje ponosi biorący pożyczkę a nie ty !
    Kwestię iż rozpatruje się czyby nie znieść użytkowania
    wieczystego z porządku prawnego pomijam :)

    pozdrowienia, Gotfryd