  • 1. Data: 2004-04-06 21:03:19
    Temat: Otwarcie DG ( tak, wiem że już było... ) - help !
    Od: "Przemek" <a...@s...pl>

    Czytałem archiwum grupy, przeglądałem strony internetowe i poradniki oraz
    patrzyłem
    na " agonię " ludzi którym US i ZUS zabierał dorobek całego życia...
    Broniłem się jak mogłem przed podatkami, ZUS-em, VAT-em i wszystkimi
    papierkami, ale
    chyba czas już na mnie i trzeba wyrobić sobie własny regon.
    Proszę o poradę - jak zacząć i w jakiej najprostszej formie przy
    następujących założeniach :

    - Jednoosobowa działalość gospodarcza, prawdopodobnie po kilku miesiącach
    będe musiał zatrudnić
    jednego pracownika.
    - Obrót około 200.000 zł rocznie - w tym większa połowa z usług. Reszta
    dochodu ze sprzedaży
    towarów zakupionych od nie-Vatowców lub od osób prywatnych ( umowa
    kupna-sprzedaży ).
    Sprzedaż towarów i usług praktycznie tylko dla firm, rozumiem więc że kasa
    fiskalna mi
    odpada ( proszę mnie poprawić jeżeli się mylę ).

    I to praktycznie wszystko. Ze względu na prostotę rozliczania myślałem o
    zwykłym ryczałcie bez VAT-u,
    jednak o ile się nie myle powyżej 10.000 euro nic z tego.
    Rozumiem że nie ma możliwości omnięcia VAT-u który dziwnie przyprawia mnie o
    gęsią skórkę ?
    Chcę po prostu pracować i płacić podatki ale odstrasza mnie myśl ciągłego
    wypełniania papierków, latania
    po urzędach i stresowania się czy czegoś nie zapomniałem...

    Proszę o jakieś wskazówki i porady, są ludzie którzy prowadzą swoje małe
    firmy i jakoś im idzie...
    Chyba że to wszystko jest jak ruletka i lepiej rzeczywiście odpuścić i
    zostać bezrobotnym na zasiłku ( albo politykiem ).

  • 2. Data: 2004-04-07 05:04:22
    Temat: Re: Otwarcie DG ( tak, wiem że już było... ) - help !
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Chyba że to wszystko jest jak ruletka i lepiej rzeczywiście odpuścić i
    > zostać bezrobotnym na zasiłku ( albo politykiem ).
    Prowadzenie książki przychodów i rozchodów nie jest trudne. Pewnie na
    początku będziesz miał kilka pytań co i jak i gdzie i kiedy księgować.
    Pomyśl o zakupie porgramu do kpir. Ja dostaję gęsiej skórki jak mam
    wypełniać długopisem jakiś druk, ale jak to robi komputer to może być.
    Poza tym jak się bardzo boisz papierków to poszukaj jakiegoś biura
    rachunkowego, albo dogadaj się z jakąś znajomą księgową.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-04-07 06:52:15
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "Przemek" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chyba że to wszystko jest jak ruletka i lepiej rzeczywiście odpuścić i
    > zostać bezrobotnym na zasiłku ( albo politykiem ).

    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/1,zakladanie-dzia
    lalnosci-gospodarczej.ht
    ml
    TH