  • 1. Data: 2002-03-22 22:43:48
    Temat: VAT na zabawki (282) po nowelizacji
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    przeczytalem wlasnie w DU tekst nowelizacji, ale nie ma w nim wzmianki o
    podziale zabawek na te importowane i krajowe - od tego mial byc uzalezniony
    VAT - 22% na zagraniczne i 12% na krajowe.
    W nowelizacji calosc zabawek podana jest na 12%.
    Czy importer bedzie placil 22% na granicy i potem bedzie musial sprzedawac
    na 12%, czekajac 60+dni na zwrot nadplaty z US? Az nie chce mi sie wierzyc,
    ale znajac nasze absurdalne przepisy to pewnie tak bedzie.

    W jakiej stawce mam sprzedawac zabawki od wtorku? 12%? A co z importowanymi?

    Prosze o pomoc, dzwonilem juz dzis do: Min. Fin., US, GUC, GUS, US w
    Krakowie, kilku znajomych ksiegowych i kazdy ma wlasna wersje.

    Pozdrawiam,

    --
    Grzegorz Gembala

    GP Hobby & Model
    Skr. poczt. 56, 30-041 Krakow 16
    Sklep/shop: ul. Ogrodniczek 7, 30-051 Krakow, Poland
    http://www.gphobby.krakow.pl, o...@g...krakow.pl
    Tel/fax: (+48 12) 632 05 62

  • 2. Data: 2002-03-23 17:10:53
    Temat: Re: VAT na zabawki (282) po nowelizacji
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 22 Mar 2002 23:43:48 +0100, w <a7gc1f$180$1@news.tpi.pl>, "GreGG"
    <g...@s...uci.agh.edu.pl> napisał(-a):

    > W jakiej stawce mam sprzedawac zabawki od wtorku? 12%? A co z importowanymi?

    IMHO 12%. Nigdzie nie widzę podziału na krajowe i imp. w nowelizacji.

  • 3. Data: 2002-03-23 21:13:57
    Od: "Marek Rz." <n...@r...pl>

> [...]
    wierzyc,
    > ale znajac nasze absurdalne przepisy to pewnie tak bedzie.

    Dokładnie tak. Darmowy kredyt fundują importerzy...

    >W jakiej stawce mam sprzedawac zabawki od wtorku? 12%? A co z
    importowanymi?

    12 % wszystkie.

  • 4. Data: 2002-03-23 23:24:30
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Rz." <n...@r...pl> napisał w wiadomości

    > wierzyc,
    >
    > Dokładnie tak. Darmowy kredyt fundują importerzy...

    A dlaczego importer ma placic 22% ?

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2002-03-24 19:48:48
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego importer ma placic 22% ?

    Chyba sie domyslam - bo w taryfie celnej bedzie 22%...

    Pozdrawiam i dziekuje za potwierdzenie moich domyslow.