  • 1. Data: 2002-08-22 09:27:07
    Temat: VAT od elektronicznego slownika...
    Od: "Rafal..." <r...@a...w.sygnaturce>

    Witam...
    mam taki problem, z za granicy został wwzieziony elektroniczny słownik
    polsko-angielski (
    http://www.ectaco.pl/dictionaries/view_info.php3?dic
    t_id=267&refid=4&rf
    r_id=1&rqt_id=95 ), wartość tego w USA to 385USD na granicy celniczka
    zażądała, na podstawie jakiegoś tam artykułu, zapłacenia 22% VATu...
    (354zł) (dodatkowo dostałem mandat 100zł za nie zgłoszenie towaru...),
    teraz kwestia jest taka, że chcę sie odwołać od tej decyzji i nie wiem
    jak napisac dokładnie odwołanie, bo przedałaby sie jakas podstawa
    prawna etc... Pani w Ectaco Polska twierdzi, że celniczka bezprawnie
    naliczyła... słownik jest na własny użytek, był w bagażu podręcznym...
    prosze o jakąś pomoc :)

    --
    Pozdrawiam - Rafal
    Forum dla Tarnowa - http://forum.tarnow.net.pl

  • 2. Data: 2002-08-24 12:56:06
    Temat: Re: VAT od elektronicznego slownika...

    Użytkownik "Rafal..." <r...@a...w.sygnaturce> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawna etc... Pani w Ectaco Polska twierdzi, że celniczka bezprawnie
    > naliczyła... słownik jest na własny użytek, był w bagażu podręcznym...

    Wszystko jest "w zasadzie" za użytek własny. Przepisy celne (nie mam pod
    ręką kwot) mówią, że powyżej pewnej kwoty należy zapłacić podatek akcyzowy
    (o ile taki jest wymagany przy danej rzeczy) + podatek VAT.
    Najlepiej zadać pytanie w UC.

    Pozdrawiam.