  • 11. Data: 2004-05-28 19:58:38
    Temat: Re: VAT od paliwa
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:40B79382.9010205@o2.pl...

    > Zaintrygowało mnie to po przeczytaniu ostatniego numeru Monitora
    > Księgowego (pewno, że to nie źródło prawa) ale coś w tym jest, a pokaż
    > mi gdzie w updof lub updop zapisane że ten VAT stanowi koszt??? Są
    > enumeratywnie wymienione przypadki kiedy vat jest kosztem :((((
    > Pozdrawiam
    > Chris

    Nie przypominam sobie, żeby znowelizowano updof
    razem z vat w tym zakresie. Więc skoro był kosztem, to tak zostanie.
    Zawsze było w art 23.1 pkt 43). updof
    a u prawnych pewnie gdzieś w art 16
    Coś się zmieniło?

  • 12. Data: 2004-05-29 08:18:11
    Od: Krzysiek <c...@o...pl>

    Użytkownik cef napisał:
> [...]
    >

    > Nie przypominam sobie, żeby znowelizowano updof
    > razem z vat w tym zakresie. Więc skoro był kosztem, to tak zostanie.

    Nie chciałbym dzielić włosa na czworo ale w updof jest napisane:... w
    tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub
    zwrot różnicy podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od
    towarów i usług nie powiększa wartości środka trwałego,..... a vat od
    paliwa nie stanowi podatku naliczonego. A " nie przysługuje odliczenie"
    różni się od "nie stanowi podatku naliczonego" W każdym razie niejeden
    urzedas z US i UKS może to wykorzystać
    Pozdrawiam
    Chris

  • 13. Data: 2004-05-29 16:44:25
    Od: "Yennifer" <p...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > paliwa nie stanowi podatku naliczonego. A " nie przysługuje odliczenie"
    > różni się od "nie stanowi podatku naliczonego" W każdym razie niejeden

    Zamiast wprowadzac niepotrzebny zamet - czytaj dokladnie przepisy.
    W UPDOF, w paragraf ktory cytujesz JASNO mowi o tym, ze taki podatek jest
    KUP.

    ...Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów:
    podatek naliczony: w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od

    Czy juz wszystko jasne????

    pozdr Yenn

    --
    pozdr
    Yenn

  • 14. Data: 2004-06-04 22:01:41
    Od: "Kundalini" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Voytek" <w...@g...nl> napisał w wiadomości
    > Na pewno? Czy ten wzor Lisaka nie ma zastosowania tylko w przypadku
    > odliczania Vatu od nowo zakupowanych aut? Czy odpis Vatu od paliwa tez ma
    do
    > niego zastosowanie?

    No właśnie.

    Wg mnie jest dokładnie tak jak mówisz. Jest tam zwrot "w przypadku nabycia
    pojazdu" a potem odniesienie do tego konkretnego ustępu, gdy mowa o paliwie.

    pozdrawiam
    k.

  • 15. Data: 2004-06-08 11:41:09
    Od: "jedrek" <j...@p...bg.univ.gda.pl>

    Sytuacja:
    vat za paliwo od samochodu z kratką, faktura z końca kwietnia dostarczona do
    firmy w maju, czy moge odliczyc vat na starych zasadach (tzn w deklaracj za
    mies. maj??).
    W poprzednich miesiacach mogłem odliczac, faktur za zakup paliwa od tego z
    maja samochodu juz nie odliczam.
    Z góry dziekuje za odpowiedz

    jedrek