  • 1. Data: 2005-09-22 09:12:50
    Temat: VAT od paliwa
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pewną wątpliwość, która nasunęła mi się przy okazji sporządzania korekt
    VAT-7 za 2004r.
    Od 1 maja moja firma traciła prawo do odliczania VATu od paliwa dla
    samochodu z kratką (nie spełniał wzoru Lisaka). Wpadła mi w ręce faktura za
    paliwo z kwietnia (tankowanie 15.04.2004 a więc w dniu obowiązywania starej
    ustawy, kiedy to jeszcze odliczaliśmy VAT z paliwa). Faktura ta wpłynęła do
    firmy (dziennik korespondencyjny) dopiero początkiem maja, gdyż osoba
    tankująca miała zwyczaj długiego przetrzymywania faktur w schowku swojego
    samochodu.
    I teraz pytanie: czy mam prawo odliczyć VAT od tego zakupu w maju?
    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-22 10:03:32
    Temat: Re: VAT od paliwa
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 9/22/2005 11:12 AM, Użytkownik Magdalena B napisał:

> [...]
    > firmy (dziennik korespondencyjny) dopiero początkiem maja, gdyż osoba
    > tankująca miała zwyczaj długiego przetrzymywania faktur w schowku swojego

    IMO nie.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-09-22 21:32:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Sep 2005, du hast mich gefragt wrote:

    > IMO nie.

    Uwaga: dywaguję !
    Ustawa stanowi: "podatnik otrzymał".
    Czy podatnik musi otrzymać OSOBIŚCIE ?
    Czy "osoba otrzymująca fakturę" jest przedstawicielem podatnika,
    a jeśli tak to czy dziennik korespondencyjny otrzymuje faktury
    czy przedstawiciel ?
    IMVHO taki "dziennik" jest dowodem (na zasadzie zeznań świadka
    - osoby wypełniającej go) że w danym dniu dokument już w firmie
    był.
    Nie dowodzi stanu przeciwnego.
    Powiadasz iż jak np. wpływ pozwu sądowego nie zostanie odnotowany
    w dzienniku - to trzeba uznać że w danym dniu pozwu w firmie jeszcze
    nie było i "podatnik nie otrzymał" (mimo iż podpis na zwrotce
    świadczy o czymś przeciwnym) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (ciekaw czy i jakie są błedy w powyższym rozumowaniu)

  • 4. Data: 2005-09-23 09:52:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 22-09-2005 23:32, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > w dzienniku - to trzeba uznać że w danym dniu pozwu w firmie jeszcze
    > nie było i "podatnik nie otrzymał" (mimo iż podpis na zwrotce

    a ja sie przychylam do tego stanowiska ( chociaz nie wiem, czy chcialby
    mi sie walczyc o 20 zl z faktury przed WSA;>)

    jest roznica pomiedzy odliczeniem miesiac pozniej jak faktura otzrymana,
    zgodnie z ustawa zreszta
    a prawem podatnika do odliczenia

    trzymajac sie takiej interpreatcji, nalezaloby trzymac fakture zakupu
    samochodu z poprzedniego miesiac tylko po to, zeby odliczyc sobie 60 %
    zamiast 50 % podatku;>

    ale podoba mi sie, zawsze pare groszy do przodu