  • 1. Data: 2005-09-21 14:11:39
    Temat: laik: kupuję komputer, proszę o pomoc.
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Witam Szanownych specjalistów.

    Mam pytanie, ale najpierw kontekst. Prowadzę jedno-osobową dz.gosp. (nauka
    języków obcych), na książce przych. i rozch.
    Zamierzam kupić komputer (zestaw komputerowy). Gdzie muszę wpisać (i co) w
    KPiR (ewidencja wyposażenia? ewidencja środków trwałych?) jeśli będzie on
    wart ok. 3500zł?
    (Tutaj dwie opcje: albo kupuję komputer i monitor i kosztuje to ponad 3500;
    albo kupuję komputer w sklepie A, a monitor w sklepie B i wtedy ten limit
    3500 nie ma zastosowania - chyba?).
    Jak potraktować mam koszty związane z ewentualnymi odsetkami, prowizjami
    itp przy zakupie ratalnym?

    Proszę powoli pisać i wielkimi literami, bo to trochę magiczne dla mnie
    jest.

    --
    Z pozdrowieniami
    Adam Piotrowski

  • 2. Data: 2005-09-21 14:58:38
    Temat: Re: laik: kupuję komputer, proszę o pomoc.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Adam Piotrowski <f...@a...pl>
    w wiadomości <news:15elbyij58by8.c0z9ubtzi3da$.dlg@40tude.net> wstukał:

    [ciach]
    > Proszę powoli pisać i wielkimi literami, bo to trochę magiczne dla mnie
    > jest.

    *B i u r o* *R a c h u n k o w e* *C i* *j e s t* *p o t r z e b n e !!!*,
    a nie wiedza zdobywana na grupie dyskusyjnej

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2005-09-21 15:12:44
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2005 16:58:38 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > *B i u r o* *R a c h u n k o w e* *C i* *j e s t* *p o t r z e b n e !!!*,
    > a nie wiedza zdobywana na grupie dyskusyjnej

    Napewno jest wiele osób, które robią takie rzeczy bez pomocy biura i żyją i
    sobie radzą.

    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 4. Data: 2005-09-21 23:47:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Sep 2005, Adam Piotrowski wrote:

    > (Tutaj dwie opcje: albo kupuję komputer i monitor i kosztuje to ponad 3500;
    > albo kupuję komputer w sklepie A, a monitor w sklepie B i wtedy ten limit
    > 3500 nie ma zastosowania - chyba?).

    Da się samemu prowadzić KPiR.
    Ale... IMO jesteś na etapie iż powinieneś wziąć groups.google.pl,
    zapodać "zaawansowane" i popytać o interesujące tematy.
    Poczytać nie tylko to co wyjdzie - ale i "okolice".
    I poczytać tak z 2-3 tysiące postów.
    Nie, ja NIE żartuję - sam tak zacząłem.
    Nie myśl że to tylko kwestia niechęci itp: nikt z grupy NIE WIDZI
    co ty robisz, co gdzie wpisujesz... bez pójścia z papierami do
    doradcy celem konsultacji IMO i tak się nie obejdzie :]
    Wiesz od czego się zaczęło jak ja (na początku DG) poszedłem ?
    - od pierwszej linijki KPiR...
    Możesz odpowiedzieć na pytanie które usłyszałem ? :)
    Jeśli tak - to brzmiało ono: "a gdzie wpisał pan remanent
    początkowy"...

    > Jak potraktować mam koszty związane z ewentualnymi odsetkami, prowizjami
    > itp przy zakupie ratalnym?

    "Wydatki poniesione przed oddaniem ST do używania zwiększają wartość
    początkową" ! Zależy KIEDY zostały poniesione (a nie "za co").

    > Proszę powoli pisać i wielkimi literami, bo to trochę magiczne dla mnie
    > jest.

    ...i w tym problem.
    Po przeczytaniu tych 3 kpostów :] będziesz wiedział czego nie wiesz
    - będziesz umiał to jako tako OPISAĆ :)
    My tu możemy TYLKO pisać !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd