  • 1. Data: 2003-01-06 11:43:55
    Temat: VAT od wartości niematerialnych
    Od: "zino" <...@o...pl>

    Pytanie:
    Czy istnieją jakiekolwiek przepisy określające stawki VAT przy imporcie
    wartości niematerialnych (tzn. licencji oprogramowania komputerowego
    pozyskiwanego za pośrednictwem internetu, przeznaczonego do dalszej
    odsprzedaży).
    Według mnie - zakup takowych licencji oprogramowania nie jest opodatkowany,
    natomiast sprzedaż na terenie Polski tych licencji objęta jest stawką 22 % -
    zgodnie z obowiązującymi przepisami. Czy mam rację ?
    Pozdrawiam,

    Jarek

  • 2. Data: 2003-01-06 15:21:46
    Temat: Re: VAT od wartości niematerialnych
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "zino" <...@o...pl> wrote in message news:avbq1a$eqh$1@szmaragd.futuro.pl...
> [...]
    % -
    > zgodnie z obowiązującymi przepisami. Czy mam rację ?

    co do "zasady" zawsze opodatkowana jest s[rzedarz, a nie zakup,
    (co nie zmienia faktu iz pieniadze na podatek musi dac konsument)

    ale tu mamy do czynienia z importem.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-06 15:58:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:avc6kr$akr$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > co do "zasady" zawsze opodatkowana jest s[rzedarz, a nie zakup,
    > (co nie zmienia faktu iz pieniadze na podatek musi dac konsument)

    Opodatkowana jest sprzedaż jak i import - w tym wypadku zakup licencji za
    granicą traktuje się jako import usług, od którego należy zapłacić podatek.

    Pozdrawiam,
    BaLab