  • 1. Data: 2004-09-24 08:57:05
    Temat: VAT od złych długów (RzP info)
    Od: xyz <x...@x...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040924/p
    rawo/prawo_a_4.html

    Kierunek dobry tylko jedno mnie niepokoi: "Ryzyko, że nabywca nie
    skoryguje deklaracji i odliczenia nie zwróci, ponosiłby sprzedawca."
    Nietrudno sobie wyobrazić sytuację gdy sprzedawca nie mogąc wyegzekwować
    od nierzetelnego nabywcy korektę VAT nie korzysta z ulgi, nabywca śmieje
    się mu w nos, a organy skarbowe są zadowolone bo swoje dostały i nie
    interesuje ich od kogo. I znów obowiązki państwa zostaną przerzucone na
    obywateli, a przepis pozostanie martwy.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 2. Data: 2004-09-24 09:24:13
    Temat: Re: VAT od z?ych d?ugów (RzP info)
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/24/2004 10:57 AM, xyz wrote:
> [...]
    > się mu w nos, a organy skarbowe są zadowolone bo swoje dostały i nie
    > interesuje ich od kogo. I znów obowiązki państwa zostaną przerzucone na

    Będzie jak z ustawą dyscyplinująca płatników - niektóre firmy skróciły
    żądany termin płatności z 45 do 30 dni i finito - wpływ na terminowe
    regulowanie zobowiązań i skuteczne dochodzenie odsetek - praktycznie
    żaden - za to o ile dobrze pamiętam, to jak skarbowy dopadnie, że kto
    nie zapłacił odsetek, to ma przychód i buch go w kły, że się nie wypitolił.

    PZdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-09-24 14:50:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Catbert virtual_banana_spam@spam_wp.pl ...

> [...]
    > odsetek - praktycznie żaden - za to o ile dobrze pamiętam, to jak
    > skarbowy dopadnie, że kto nie zapłacił odsetek, to ma przychód i

    po jakiemu to???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 4. Data: 2004-09-24 15:29:51
    Temat: Re: VAT od zlych dlugow (RzP info)
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

  • 5. Data: 2004-09-24 15:32:22
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/24/2004 4:50 PM, Budzik wrote:
    > Użytkownik Catbert virtual_banana_spam@spam_wp.pl ...

    > po jakiemu to???

    Wykasowałem tamtego posta - moja przeglądarka robi czasem taką kaszanę,
    jak w temacie są "ogonki". Post w wersji cywilizowanej już poszedł.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-09-24 15:41:36
    Temat: Re: VAT od z3ych d3ugów (RzP info)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Budzik,

    Friday, September 24, 2004, 4:50:27 PM, you wrote:

    [...]

    > po jakiemu to???

    UTF-8

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2004-09-27 08:49:52
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 24-09-2004 17:29, Użytkownik Catbert napisał:

> [...]
    > odsetek - praktycznie żaden - za to o ile dobrze pamiętam, to jak
    > skarbowy dopadnie, że kto nie zapłacił odsetek, to ma przychód i

    To jakaś bzdura bo odsetki, za którymi nie idzie pieniądz nie są ani
    kosztem ani przychodem.

  • 8. Data: 2004-09-28 08:36:03
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/27/2004 10:49 AM, xyz wrote:

    > To jakaś bzdura bo odsetki, za którymi nie idzie pieniądz nie są ani
    > kosztem ani przychodem.

    Jeżeli odsetki są należne z mocy ustawy, to ich niezapłacenie stanowi
    przychód - nie ma znaczenia czy ewentualny bebeficjent je dostał,
    dostanie lub miał dostać.
    Istnieje tu podobieństwo (ostatnio jakieś orzeczenie to zmieniło) do
    naliczenia VAT w niewłaściwej, zawyżonej stawce - ten, co pobrał ma
    odprowadzić, ale ten co zapłacił nie mógł odliczyć, bo VAT był naliczony
    "nieprawidłowo".
    Obawa przed takim skutkiem interpretacyjnym (ustawy "o odsetkach") była
    opisana w którymś z numerów GP, a np. część moich klientów zmieniła
    termin płatności z 60 na 30 dni, bo na dobrą sprawę nie byli pewni, co z
    ustawy wynika. Chodzi o duże zakłady z kapitałem państwowym, więc nie o
    strachliwe miśki.

    Ustwę łatwo zinterpretować, gdy jako złacznik potraktuje się "W pustyni
    i w puszczy". Kalemu ukraść krowę - źle, Kali ukraść - dobrze.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-09-28 10:23:58
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 28-09-2004 10:36, Użytkownik Catbert napisał:
    > Jeżeli odsetki są należne z mocy ustawy, to ich niezapłacenie stanowi
    > przychód - nie ma znaczenia czy ewentualny bebeficjent je dostał,
    > dostanie lub miał dostać.

    To są "rewelacje" GP.

> [...]
    > naliczenia VAT w niewłaściwej, zawyżonej stawce - ten, co pobrał ma
    > odprowadzić, ale ten co zapłacił nie mógł odliczyć, bo VAT był naliczony

    Nie orzeczenie i nie zmieniło, możliwość odliczenia wynika z ustawy o
    VAT. Jedyny przypadek kiedy nie można odliczyć niewłaściwej stawki VAT
    to zastosowanie stawki "procentowej" w miejsce zw. Ot kolejna
    "rewelacja" GP.