  • 1. Data: 2004-08-13 06:23:23
    Temat: VAT w ekspocie uslug pomocyyy
    Od: "Marcin Prusaczyk" <p...@p...fm>

    Witam i o rade pytam.
    Spróbuje najdokladniej opisac problem.
    Mam firme inzynierska co swiadczy uslugi projektowe i techniczne
    (mechanika).
    Nie ma tutaj zadnego towaru, czyste uslugi.
    Wspolpacuje z firma z Kanady czyli nie UE.
    I teraz jaka stawke VAT powinienem zastosowac dla uslugi wykonanej na rzecz
    kontrachenta spoza UE ale przebywajac na terytorium Polski, oraz jaka gdy
    wykonuje poza granica kraju.
    W przypadku eksportu uslug za duzo w ustawie nie ma i jestem w klopocie.
    Gdzies w sieci wyczytalem ze gdy wyjezdzam za granice wykonac usluge to
    wystawiam fakture handlowa w ktorej oczywiscie VAT nie ma. W takim przypadku
    (jesli to prawda) czy mam prawo do odliczania VAT. Bo przyjmujac przypadek
    jesli jestem za granica i korzystam z polskiej komorki to VAT w Polsce i tak
    place mimo ze w tej chwili pracuje za granica i faktura jest bez vatu.
    Prosze o pomoc bo nie wiem co zrobic, a czas leci.

    Pozdrawiam serdecznie
    MP

  • 2. Data: 2004-08-13 19:22:21
    Temat: Re: VAT w ekspocie uslug pomocyyy
    Od: "adi" <n...@f...org.invalid>

    "Marcin Prusaczyk" <p...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > place mimo ze w tej chwili pracuje za granica i faktura jest bez vatu.
    > Prosze o pomoc bo nie wiem co zrobic, a czas leci.

    Ustawa nie definiuje pojecia 'eksportu uslug', ale określa 'miejsce
    śwwiadczenia usług' - art. 27. I regułą jest, ze miejscem swiadczenia jest
    miejsce gdzie swiadczacy posiada siedzibe. Jest jednak sporo wyjatków
    wymienionych w ustawie (art27) ktore okreslaja inne miejsce swiadczenia -
    musisz rzucic okiem na nie i sprawdzic czy twoje uslugi 'pasuja' do nich.
    I gdy wystapi faktyczny eksport usługi mozesz obnizac podatek o vat
    naliczony przy zakupie materiałow itp (o tym jest chyba w art 86)

    adi

  • 4. Data: 2004-08-14 16:35:25
    Od: "Marcin Prusaczyk" <p...@p...fm>

> [...]
    > I gdy wystapi faktyczny eksport usługi mozesz obnizac podatek o vat
    > naliczony przy zakupie materiałow itp (o tym jest chyba w art 86)

    Dzieki, sprawdze jak najszybciej, tylko ciągle niewiadomą jest stawka VAT
    jaką musze zastosować.

    pozdrowienia
    MP

  • 3. Data: 2004-08-14 16:35:25
    Od: "Marcin Prusaczyk" <p...@p...fm>

  • 5. Data: 2004-08-15 23:16:21
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > Dzieki, sprawdze jak najszybciej, tylko ciągle niewiadomą jest stawka VAT
    > jaką musze zastosować.

    To jest taki potworek prawny - jeśli usługę wykonujesz za granicą, to
    nie ma żadnej stawki VAT, bo usługa nie podlega pod VAT, ale musisz
    wystawić fakturę VAT. ;-) Co ma być na takiej fakturze - szukaj w
    rozporzązeniu MF o zasadach wystawiania faktur [...].
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie