    From: "Marcin Prusaczyk" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT w ekspocie uslug pomocyyy
    Date: Fri, 13 Aug 2004 08:23:23 +0200

    Witam i o rade pytam.
    Spróbuje najdokladniej opisac problem.
    Mam firme inzynierska co swiadczy uslugi projektowe i techniczne
    (mechanika).
    Nie ma tutaj zadnego towaru, czyste uslugi.
    Wspolpacuje z firma z Kanady czyli nie UE.
    I teraz jaka stawke VAT powinienem zastosowac dla uslugi wykonanej na rzecz
    kontrachenta spoza UE ale przebywajac na terytorium Polski, oraz jaka gdy
    wykonuje poza granica kraju.
    W przypadku eksportu uslug za duzo w ustawie nie ma i jestem w klopocie.
    Gdzies w sieci wyczytalem ze gdy wyjezdzam za granice wykonac usluge to
    wystawiam fakture handlowa w ktorej oczywiscie VAT nie ma. W takim przypadku
    (jesli to prawda) czy mam prawo do odliczania VAT. Bo przyjmujac przypadek
    jesli jestem za granica i korzystam z polskiej komorki to VAT w Polsce i tak
    place mimo ze w tej chwili pracuje za granica i faktura jest bez vatu.
    Prosze o pomoc bo nie wiem co zrobic, a czas leci.

    Pozdrawiam serdecznie
    MP