  • 1. Data: 2002-04-03 19:40:19
    Temat: VAT w "gadżetach"
    Od: "Thommo" <t...@s...home.pl>

    witam grupowiczów,
    mam duży problem dotyczacy VAT-u. Otóż moja spółka zajmuje sie
    drukiem i kolportazem gazet. Czesto doczepia do sprzedawanych egzemplarzy
    gazet oznego rodzaju gadzety np. lakiery do paznokci, kremy i inne drobiazgi
    ktore potem mozemy dostac gratis kupujac zafoliowana gazete. Niekiedy te
    gadzety moja spolka kupuje od producentow albo firm rozprowadzajacych takie
    towary, a czasem je dostaje za darmo, bo tamte firmy w ten sposob promuja
    swoje towary. Moje pytanie brzmi: jak wyglada podatek VAT w takich
    sytuacjach, jakie sa stawki? Probowalam poszperac troche na ten temat ale
    niewiele udalo mi sie dowiedziec. Panie w Urzedzie Skarbowym tez nie wiedza.
    Moze ktos z was mi pomoze. To dosc pilna sprawa i bede wdzieczna za wszelkie
    wskazowki. jesli ktos potrafi mi rowniez wsakzac podstawe prawna, bedzie mi
    latwiej zreferowac temat mojemu prezesowi.
    pozdrawiam,
    Magda
    prosze o odpowiedzi na grupie, ewentualnie na priva:m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-04-04 10:10:40
    Temat: Re: VAT w "gadżetach"
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Thommo" <t...@s...home.pl> wrote in message
    > witam grupowiczów,
    > mam duży problem dotyczacy VAT-u. Otóż moja spółka zajmuje sie
    > drukiem i kolportazem gazet.

    Czy pani przypadkiem nie zartuje ?

    Druk jest usluga, kolportaz pewnie tez.
    Czyzby na wlasna reke pani do CUDZYCH gazet "doczepiala gadzety" ?
    Przeciez naklad do momentu sprzedarzy jest wlasnoscia WYDAWCY,
    a nie drukarni ani kolportera, ani nawet sprzedawcy...

> [...]
    > towary, a czasem je dostaje za darmo, bo tamte firmy w ten sposob promuja
    > swoje towary. Moje pytanie brzmi: jak wyglada podatek VAT w takich

    Mysle, ze w takich sytuacjach daje Pani, lub sprzedaje owe gadzety WYDAWCY.
    i to JEGO problem jaki jest VAT na czasopismo z gadzetem.

    W ciadu ostatnich lat spotkalem sie z sytuacja, bdy praktyczie kazdy gadzet
    mial "wartosc 0", czyli na calosc byla stawka jak na prase,
    a zdarzylo mi sie, ze i banknoty NOWE sprzeawane byly z 22% VAT-em
    jako gadzety "dodatki do towaru".

    Boguslaw