  • 1. Data: 2004-07-05 22:41:22
    Temat: Vat Vat Vat - jak mam to rozumieć?
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich i prosze o porade
    Prowadze działalność na zasadach ogólnych KPiR nie jestem Vat-owcem ale mam
    pytanie. Jak to jest bo czytam i nie bardzo wiem wszedzie pisze sie ze po
    przekroczeniu 10 tys. euro trzeba takowy vat płacić ale czy to mnie czy innych
    podatników. Czy 10 tys euro liczone jest od przychodu czy od dochodu? Czy taki
    podatek vat ma cos wspolnego ze mną. Uwazam ze nie ale prosze innych o opinie
    na ten temat.
    dziekuje jas

  • 2. Data: 2004-07-07 09:38:37
    Temat: Re: Vat Vat Vat - jak mam to rozumieć?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004, jas wrote:

> [...]
    >+ pytanie. Jak to jest bo czytam i nie bardzo wiem wszedzie pisze sie ze po
    >+ przekroczeniu 10 tys. euro trzeba takowy vat płacić

    Trzeba stać się "aktywnym VATowcem" - z jednej strony płacić, z drugiej
    odliczać.

    >+ ale czy to mnie czy innych podatników.

    Możesz po polsku ? Nie rozumiem :)

    >+ Czy 10 tys euro liczone jest od przychodu czy od dochodu?

    Przychodu. A przelicznik ustala minister wg danych z określonego dnia
    (czy jakiejś średniej) poprzedniego roku.

    >+ Czy taki podatek vat ma cos wspolnego ze mną.

    Co najmniej skorzystałeś ze zwolnienia :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-07 12:33:01
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]

    Tak dla porzadku - jest pan pewny ze nie jest VATowcem ?

    > Trzeba stać się "aktywnym VATowcem" - z jednej strony płacić, z drugiej
    > odliczać.

    TRZeba, czy staje sie z micy prawa ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-07 14:54:56
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ccgqht$d3c$4@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:

    > TRZeba, czy staje sie z micy prawa ?

    Oba ?
    Bo jesli nie zrobi nic to z mocy prawa stanie sie "VATowcem lamiacym
    prawo".
    Mam na mysli to ze zgloszenie samo sie nie zaniesie do urzedu.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2004-07-07 19:31:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news pisze:
    [...]
    >+ > Trzeba stać się "aktywnym VATowcem" - z jednej strony płacić, z drugiej
    >+ > odliczać.
    >+
    >+ TRZeba, czy staje sie z micy prawa ?

    Hm... do płacenia staje się "z mocy prawa". Ale czy może odliczać
    wg nowej ustawy to nie wnikałem :]
    Krótko mówiąc - uwaga słuszna :) thx !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd