  • 1. Data: 2004-07-05 18:53:16
    Temat: Vat-24 i współwłaściciel - pomocy
    Od: spayder<s...@o...pl>

    Witam. Przed kilkoma dniami kupiliśmy z wójkiem auto za granicą.
    Kupiliśmy je jako współwłaściciele (obydwa nazwiska widnieją na
    umowie kupna). W urzedzie skarbowym kazali nam zaplacić dwa razy
    Vat 24(2x155zl!!). Raz jako jeden właściciel a drugi raz jako drugi
    właściciel. Wg mnie jedno auto - jedno zwolnienie z podatku. Czy
    urzędnik ma rację obarczając nas podwójnymi kosztami??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-05 22:09:44
    Temat: Re: Vat-24 i współwłaściciel - pomocy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, spayder wrote:
    [...]
    >+ Vat 24(2x155zl!!). Raz jako jeden właściciel a drugi raz jako drugi
    >+ właściciel. Wg mnie jedno auto - jedno zwolnienie z podatku.

    Jeśli to jest jakaś opłata rejestracyjna - to chyba jednak "oni"
    mają rację: dotyczy podatnika, nie transakcji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-06 22:29:44
    Od: "Scout" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spayder" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > właściciel. Wg mnie jedno auto - jedno zwolnienie z podatku. Czy
    > urzędnik ma rację obarczając nas podwójnymi kosztami??

    nie 155 tylko 150zł
    i miał rację gdyż zaświadczenie o tym ze nie jest sie płatnikiem VAT musi
    posiadać każdy kupujacy i nie ma znaczenia czy kupujacym jest jedna osoba
    czy 2. W Twoim przypadku zarówno ty jak i wójek oboje musicie ponieść tą
    opłatę skarbową. Tak mówi Ustawa.

    --
    US 1440
    NIP