  • 1. Data: 2003-07-25 13:39:23
    Temat: Vat struktura sprzedazy
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    witam
    mam temat wielokrotnie poruszany . ale moja ksiegowa twierdzi ze ma racje i
    nie musi rozliczac vat-u naliczonego struktura sprzedazy tylko wpisuje
    wszystko w deklaracji vat na str. 2 w pozycje 50 " opodatkowane zakupy
    towarow pozostalych zwiazane wylacznie ze sprzedaz opodatkowana", a firma
    oprocz dzialalnosci podstawowej opodatkowanej vat sprzedaje tez uslugi
    zwolnione z Vat , nie jest to duza sprzedaz wynosi ona 3% calej sprzedazy ,
    miom zdaniem jest to blad bo przeciez firma odlicza vat od energi
    elektrycznej, telefonow , mat. biurowych , itp i powinna rozliczac vat
    naliczony struktura sprzedazy. czy mam racje ??????

    jacek

  • 2. Data: 2003-07-25 14:33:39
    Temat: Re: Vat struktura sprzedazy
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "jacek" <J...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektrycznej, telefonow , mat. biurowych , itp i powinna rozliczac vat
    > naliczony struktura sprzedazy. czy mam racje ??????
    --------------------------------
    No raczej jeśli sprzedaż zwolniona to powinno byś odlicznie na podstawie
    struktury .Tylko mam wątpliowść czy ty pytasz o odliczenie od środków
    trwałych czy inne koszty ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-07-26 20:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003, jacek wrote:

> [...]
    >+ elektrycznej, telefonow , mat. biurowych , itp i powinna rozliczac vat
    >+ naliczony struktura sprzedazy. czy mam racje ??????

    Znaczy: *ten* VAT o którym piszesz (od telefonów) IMHO jak
    najbardziej (masz rację).
    A pozostały VAT podzielić :) (znaczy: właściwie kwalifikować towary
    do produkcji/usług itp). IMO oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-07-28 11:49:01
    Temat: Odp: Vat struktura sprzedazy
    Od: "Oscarek" <o...@o...pl>

    Wszystko ok z tą stukturą, tylko
    odpowiedz mi na pytanie:
    U mnie ta sprzedaż zwolniona występuje w
    oddziale "X" (stanowi ona 0,005 %
    sprzedaży), który podlega pod "Y", a my
    znowu podlegamy pod "Z" zatem w
    deklaracji Vat 7:
    zakupy podlegające sprzedaży
    opodatkowanej i zwolnionej powinienem
    ujmować w części dotyczącej "X", czy też
    "Y", a może w "Z" też powinni je tak
    klasyfikować?

    Użytkownik jacek <J...@b...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfrbpo$d8h$...@n...news.tpi.pl

  • 5. Data: 2003-07-28 12:15:49
    Od: "Oscarek" <o...@o...pl>

    Tylko które zakupy? wszystkie koszty czy
    wybrane?
    wszystkie, czy wybrane? (pomijam
    oczywiście towary handlowe, bo oczywiste
    jest,że ich zakup jest związany tylko ze
    sprzedażą opodatkowaną)

    W uzupełnieniu do poprzedniej
    wiadomości:
    Jest to czynsz za lokal mieszkalny,
    który znajduje się na terenie firmy.
    Jakie koszty mogą być zatem przypisane
    do tej zwolnionej sprzedaży, bo oprócz
    jednego paragonu fiskalnego wystawionego
    raz w miesiącu moim zdaniem nie ma
    takich wspólnych kosztów, które
    powinniśmy zaliczać do sprzedaży
    opodatkowanej i zwolnionej
    lokal na miejscu - nie wymaga kontaktów
    telefonicznych
    paliwo - nie ma związku - nie potrzeba
    dojeżdżać
    inne koszty typu energia, woda, śmieci
    są refakturowane - więc dotyczą
    sprzedaży opodatkowanej.
    Myślę, że w tym przypadku tylko faktury
    np. za remont lub naprawy budynku, które
    by nie podlegały refakturowaniu
    powinienem zaliczyć do zakupów
    związanych ze sprzedażą opodatkowaną i
    zwolnioną.
    Proszę o opinię na ten temat.

    Użytkownik Oscarek <o...@o...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bg32pv$oaa$...@n...news.tpi.pl
    > Wszystko ok z tą stukturą, tylko
> [...]
    przeciez

  • 6. Data: 2003-07-28 13:23:56
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    moim zdaniem problem jest szerszy , i tak spotkalem sie z interpretacja US ,
    ze np. w danym miesiacu sprzedaje budynek wybudowany 30 lat temu ktory nie
    byl remontowany i w zwaizku z tym sprzedaz ta jest zwolniona z vat. poniewaz
    sprzedaż ta stanowi np. 50% calosci sprzedazy w danym miesiącu wtedy liczac
    struktura sprzedazy strace 50 % vat-u naliczonego , wedlug mnie to
    nadinterpretacja , moim zdaniem powinno sie wpisując faktury kosztowe do
    rejestru vat dokladnie okreslac kt faktura jest zwiazana ze sprzedaza
    opodatkowana a która odnosi sie do opodatkowanej i zwolnionej , i wtedy
    komputer precyzjnie policzy wg struktury sprzedaży vat do odliczenia .

    jacek

  • 7. Data: 2003-07-28 19:12:43
    Temat: Re: Odp: Vat struktura sprzedazy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2003, Oscarek wrote:

    >+ Tylko które zakupy? wszystkie koszty czy
    >+ wybrane?

    Oczywiście wybrane, i oczywiście trudno powiedzieć
    które wybrać :[, IMO !

    [...]
> [...]
    >+ paliwo - nie ma związku - nie potrzeba
    >+ dojeżdżać
    >+ inne koszty typu energia, woda, śmieci

    IMHO - to może być wątpliwe... W końcu jest to
    "część" kosztów najmowanego lokalu, choć
    kłócił się nie będę :)
    Natomiast pozostają (że powtórzę cytat):

    >+ inne koszty typu energia, woda, śmieci

    ...dotyczące *twojego* biura. Nawet jeśli
    jeździć z fakturą nie musisz to twoje biuro
    (czy cokolwiek w tym stylu masz) służy m.in.
    celowi pt. "pobieranie czynszu"...

    A tak BTW: nie mógłbyś odpowiadać *pod* odpowiednio
    przyciętym cytatem ? Prościej się komentuje...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-07-28 19:19:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2003, Oscarek wrote:
    [...jackowi{1}...]
> [...]
    >+ zakupy podlegające sprzedaży
    >+ opodatkowanej i zwolnionej powinienem
    >+ ujmować w części dotyczącej "X", czy też

    Ponawiam wKF: czy nie dałoby się cytować "pod"
    (i przycinać)... :]
    A co do pytania: z dyskusji na grupie wynikło że
    deklaracja VAT-7 jest nieprawidłowa, i co najmniej
    jeden US się z tym zgodził (i przyjmuje wyliczenia
    zrobione "na boku" !).
    A co do "oddziałów": ostatnio ktoś mnie tu w szczegółach
    prostował, a poszło o to iż "oddział" może (ale nie musi)
    AFAIK rozliczać się z VAT osobno. Tylko my nie mamy
    pojęcia czy X, Y i Z rozliczają się osobno (składają
    *oddzielne deklaracje*) czy tylko masz na myśli
    samą "proporcję" :)
    Oczywiście - zakładając poprawność tezy że VAT-7
    jest niezgodny z ustawą (no.... jest !) - to niezależnie
    od sposobu rozliczania wynik będzie ten sam :) (znaczy:
    uwzględnić tylko w "X", a nawet tylko *w części*
    kosztów "X").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)
    {1} - sam się pisze z małej litery, jakby co !