  • 1. Data: 2006-12-23 14:52:32
    Temat: WNT a termin wpłaty VAT
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Jaki jest termin zapłaty 22% VAT, który muszę sobie naliczyc od wartości
    faktury, wystawionej przez dostawcę z EU powiedzmy 1 stycznia 2007, gdy
    rozliczam się kwartalnie?

    W ogólnych przepisach czytam o 1 miesiącu, czyli nie mogę z tym czekać do
    "normalnego" dla mnie terminu deklaracji, tj. 20 kwietnia?

    Piotr

  • 2. Data: 2006-12-23 16:29:31
    Temat: Re: WNT a termin wpłaty VAT
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > W ogólnych przepisach czytam o 1 miesiącu, czyli nie mogę z tym czekać do
    > "normalnego" dla mnie terminu deklaracji, tj. 20 kwietnia?

    nie o "1 miesiącu", tylko o 15 dniu nastepnego miesiąca.
    ...zdaje się:). Ale pytanie pozostaje ważne - czy to uregulowanie działa
    także w przypadku VAT-7k?

  • 3. Data: 2006-12-23 16:59:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

    > Jaki jest termin zapłaty 22% VAT, który muszę sobie naliczyc od
    > wartości faktury, wystawionej przez dostawcę z EU powiedzmy 1
    > stycznia 2007, gdy rozliczam się kwartalnie?

    Termin zapłaty, a termin rozliczenia to dwie różne sprawy.
    Rozliczenie tak jak piszesz: do 15 nastepnego miesiąca:
    ale jednoczesnie masz należny i naliczony w tym rozliczeniu,
    więc faktycznie zapłaty żadnej kwoty nie ma.
    Faktyczna zapłata (o ile będzie) wypadnie w miesiącu
    dokonania dalszej sprzedaży
    i jej rozliczenia.

  • 4. Data: 2006-12-23 17:31:43
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > więc faktycznie zapłaty żadnej kwoty nie ma.
    > Faktyczna zapłata (o ile będzie) wypadnie w miesiącu

    Czegos nie kumam: załóżmy teoretycznie, że nie mam żadnej sprzedaży przez b.
    długi okres czasu - np. pół roku, czyli dwa kolejne okresy rozliczeń
    kwartalnych. Czy w takim wypadku wcale nie musze płacić VATu od WNT?

  • 5. Data: 2006-12-23 17:42:12
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

> [...]
    > b. długi okres czasu - np. pół roku, czyli dwa kolejne okresy rozliczeń
    > kwartalnych. Czy w takim wypadku wcale nie musze płacić VATu od WNT?
    Zapomniałem dodac, że w tym szczególnym przypadku chodzi o zakup środka
    trwałego, nie towaru handlowego - jeżeli to ma znaczenie:)

  • 6. Data: 2006-12-23 18:22:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

> [...]
    > przez b. długi okres czasu - np. pół roku, czyli dwa kolejne okresy
    > rozliczeń kwartalnych. Czy w takim wypadku wcale nie musze płacić

    Nie. Przecież wystawiając fakturę wewnętrzną naliczasz VAT,
    ale też równocześnie odliczasz VAT od zakupu.
    Jest to operacja obojętna finansowo. VAT do zapłaty pojawi
    się gdy sprzedasz.

  • 7. Data: 2006-12-23 18:25:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

    > Zapomniałem dodac, że w tym szczególnym przypadku chodzi o zakup
    > środka trwałego, nie towaru handlowego - jeżeli to ma znaczenie:)

    No to wypełnij odpowiednie rubryczki VAT7 i zobacz co wyjdzie.
    Nic się szczególnie nie zmieni.

  • 8. Data: 2006-12-23 21:51:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Dec 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > ...zdaje się:). Ale pytanie pozostaje ważne - czy to uregulowanie działa
    > także w przypadku VAT-7k?

    To uregulowanie określa powstanie obowiązku podatkowego.
    A to co jest "w obowiązku" ujmuje się we właściwej deklaracji - to
    że ktoś wypełnia deklarację do 25.II a kto inny do 25.IV to jedno,
    a to że u obu obowiązek mógł powstać 12.I to drugie :)
    W końcu ZUS też jedni rozliczają do 10, inni do 15 i nikogo to nie
    dziwi. A jest to "za ten sam okres".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-12-23 21:54:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > długi okres czasu - np. pół roku, czyli dwa kolejne okresy rozliczeń
    > kwartalnych. Czy w takim wypadku wcale nie musze płacić VATu od WNT?

    W pierwszej chwili chciałem Ci przyznać rację :)
    Ale zajrzyj do ustawy: co uprawnia do dokonywania odliczeń?
    Wcale nie "sprzedaz", a "czynności opodatkowane", prawda?
    No to układ jest prosty: masz czynność opodatkowaną, jest
    prawo do odliczenia. Brak sprzedaży nie ma nic do tego!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-12-23 22:11:55
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

> [...]
    > No to układ jest prosty: masz czynność opodatkowaną, jest
    > prawo do odliczenia. Brak sprzedaży nie ma nic do tego!

    No niby tak, ale mam wątpliwości. A całkiem teoretyczny przypadek: ktoś
    zakłada działalność, kupuje na ogromne pienidze w drodze WNT, po czym
    działalność likwiduje. Darują mu ten VAT?