  • 1. Data: 2006-12-23 11:38:56
    Temat: szybkie pytanko o VAT
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Rozliczam VAT kwartalnie. Mam do zrobienia dużą inwestycję; jeżeli zrobię ją
    jeszcze w grudniu, rozliczę VAT 20 stycznia i po iluś tam dniach, bez
    większych starań z mojej strony, na konto wpłynie nadwyżka VAT. Jeżeli zaś
    zrobię ją już w styczniu 2007, to sprawa zwrotu opóźnie się o cały
    kwartał... Czy istnieje mozliwość zwrócenia się do US z prośbą o
    nadzwyczajne, wcześniejsze rozliczenia i zwrot VAT? Jak z tego widać, dobra
    odpowiedź to odpowiedź szybka (najpóźniej we środę po Świętach muszę się
    zdecydować - kupowac, czy czekać).

    Piotr

    PS. Pozdrawiam Wszystkich Świątecznie i noworocznie!

  • 2. Data: 2006-12-23 17:01:44
    Temat: Re: szybkie pytanko o VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:
> [...]
    > zrobię ją jeszcze w grudniu, rozliczę VAT 20 stycznia i po iluś tam
    > dniach, bez większych starań z mojej strony, na konto wpłynie

    Wpłynie jeśli spełnione będą pewne warunki.
    (można powiedzieć, że "bez większych starań",
    ale może też być z gimnastyką :-)
    Zależy jak duża inwestycja, jak duży zwrot itp.

  • 3. Data: 2006-12-23 17:06:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:
    > Czy istnieje mozliwość zwrócenia
    > się do US z prośbą o nadzwyczajne, wcześniejsze rozliczenia i zwrot
    > VAT?

    Wnioski o terminy przespieszone zwrotu,
    dotyczą terminów zwrotu, a nie terminów rozliczeń.
    Jak się rozliczasz kwartalnie, to składasz
    deklaracje kwartalnie i w takich terminach
    możesz wnioskować o zwroty w obu termniach.