  • 1. Data: 2004-04-29 09:36:22
    Temat: Wartosci niematerialne i takie tam...
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam.
    Ciekawi mnie jak rozliczac takie cos [dg, kpir, vat]:
    (jeszcze nie dziala, wiec mnie na razie US nie zgarnie)
    Napisze sobie aplikacje internetowa, z której pózniej
    bede ciagnal korzysci finansowe. Czy musze ja
    pisac w ew. srodków niematerialnych, czy koszt jej
    wytworzenia moge zaliczyc do kup? Mam na mysli
    wlasna gaze za wielogodzinne sleczenie przed monitorem.
    Potem stawiam aplikacje na serwerze i pozwalam klientom
    z niej korzystac, na podst. umowy. Wystawiam fakturki,
    tylko z jakim vatem? Czy moge tak po prostu (np po roku)
    zdjac aplikacje z serwera, wykasowac / sprzedac wszelkie
    prawa autorskie i majatkowe?
    Kompletnie nie wiem jak sobie z tym wszystkim
    radzic, prosilbym, zeby ktos jakos naswietlil
    mi cala sprawe...

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-04-29 15:38:19
    Temat: Re: Wartosci niematerialne i takie tam...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, Bozoo wrote:

    >+ Witam.
    >+ Ciekawi mnie jak rozliczac takie cos [dg, kpir, vat]:

    Rozumiem że NIE spółka, tylko DG OF, tak ?
    [...]
    >+ wytworzenia moge zaliczyc do kup? Mam na mysli
    >+ wlasna gaze za wielogodzinne sleczenie przed monitorem.

    "Nie stanowią kosztów uzyskania przychodów...praca podatnika,
    jego małżonka i kogoś tam jeszcze" ;) (to z głowy).
    Dochód z DG to *jest* twoje wynagrodzenie, jeśli nie jesteś
    spółką to NIE MA podziału na "pieniądze osobiste i firmowe".
    Podatek płacisz RAZ, a nie "podzielony" (osobno od "zysku
    do skarpety" i osobno od "zysku przejedzonego" :))

    >+ Potem stawiam aplikacje na serwerze i pozwalam klientom
    >+ z niej korzystac, na podst. umowy. Wystawiam fakturki,
    >+ tylko z jakim vatem?

    O ile dobrze zrozumiałem o co ci chodzi to IMHO 22%.

    >+ Czy moge tak po prostu (np po roku)
    >+ zdjac aplikacje z serwera, wykasowac / sprzedac wszelkie
    >+ prawa autorskie i majatkowe?

    Z punktu widzenia podatków tak. Punkt widzenia praw cywilnych
    zależy od umów które pozawierasz: jak zawrzesz umowę w której
    zobowiążesz się "osobiście dopilnować wprowadzania poprawek
    przez dwa lata" to umowa cię obowiązuje i już.
    Dopóki sam się ograniczysz - nie ma sprawy.

    >+ Kompletnie nie wiem jak sobie z tym wszystkim
    >+ radzic, prosilbym, zeby ktos jakos naswietlil
    >+ mi cala sprawe...

    Standardowo.
    Przeczytać 2000..3000 postów z grupy ("jak leci" z podziałem na
    wątki), przczytać potrzebne ustawy (PDG, Kodeks Cywilny, Ordynację
    i podatki: PDoOF, VAT... wraz z rozporządzeniami), poczytać
    trochę tekstów na stronach www (dopiero wtedy ;>) i już wiesz
    czego nie wiesz ;), możesz dalej czytać grupę ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-29 20:58:35
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Przeczytać 2000..3000 postów z grupy (...)

    Przeczytałem tak z 200..300
    O co to ja pytałem?
    I po co mi to miało być potrzebne?

  • 4. Data: 2004-04-29 21:23:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, Bozoo wrote:

    >+ > Przeczytać 2000..3000 postów z grupy (...)
    >+
    >+ Przeczytałem tak z 200..300
    >+ O co to ja pytałem?

    A to typowa reakcja.
    ;)

    >+ I po co mi to miało być potrzebne?

    Jak umiesz odpowiedzieć *poprawnie* na 98% zadawanych pytań[1]
    i wychwytujesz większość pułapek (czyli "czego pytający NIE
    powiedział) to czas się brać za pisanie aplikacji ;)
    Jak nie... to będziesz miał więcej przeróbek niż pracy.
    A i tak "testerzy" nie wychwycą sporej dawki pułapek: na grupie
    padają pytania o zdarzenia które wcale nie są oczywiste :),
    mimo że są oczywiste (jakoby) :)
    IMHO oczywiście :)
    [1] polecam real-life test, czyli próby odpowiedzi sobie nim
    padną odpowiedzi na grupie.

    Acha: jeśli to nie dość jasne - uważam że nie ma "ściągi do wszystkiego
    co może być potrzebne". Za dużo przepisów :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)