  • 1. Data: 2003-09-03 15:36:54
    Temat: Wezwanie do zlozenia zeznania podatkowego
    Od: "Roman" <r...@g...pl>

    Otrzymalem wezwanie do zlozenia zeznania podatkowego
    na ktorym osoba z US napisala cytuje "w zwiazku z
    nabyciem w drodze spadku" - tzn. nie napisala dokladnie
    o nabycie czego chodzi. Wszystkie roczne zeznania podatkowe
    skladalem w terminie i nie posiadam jakichkowiek zaleglosci
    podatkowych. Zadzwonilem do US i wyjasnilem ze zaszla
    urzednicza pomylka bo pare lat temu rzeczywicie nabylem
    prawa spadkowe ale nie otrzymalem w zwiazku z nabyciem
    tychze praw zadnych pieniedzy ani rzeczy materialnych.
    Pomimo to US domaga sie wizyty osobiscie w urzedzie na
    co nie moge sobie w tej chwili pozwolic z waznych powodow
    osobistych.
    Czy wobec tego moge zignorowac wezwanie ? Tzn. nie podano
    konkretnie o co chodzi i po co mam isc do urzedu. Jesli
    zignoruje jakie moga mi grozic konsekwencje?
    Czy jesli napisze wyjasnienie to nie to samo ?

  • 2. Data: 2003-09-03 19:54:17
    Temat: Re: Wezwanie do zlozenia zeznania podatkowego
    Od: "Nemo" <n...@p...onet.pl>

    Podano konkretnie. Nasz sygnaturę akt sprawy, datę stawienia, etc. Nie
    lekceważ tego, ponieważ nie dopełniłeś kilku czynności, a mianowicie: co
    najmniej nie zgłosiłeś faktu otrzymania spadku, nie wykazazłeś co w wyniku
    spadku otrzymałeś, nie określiłeś ewentualnych wartości otrzymanych w wyniku
    spadku, nie uiściłeś prawdopodobnie podatku od spadku i darowizn. To tak
    pokrótce.

  • 3. Data: 2003-09-04 23:59:15
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 3 września 2003 o godzinie (17:36:54) napisano:
    R> Otrzymalem wezwanie do zlozenia zeznania podatkowego
    (...)
    R> Pomimo to US domaga sie wizyty osobiscie w urzedzie na
    R> co nie moge sobie w tej chwili pozwolic z waznych powodow
    R> osobistych.

    Napisz pismo, w ktorym wymienisz przyczyny, dla ktorych nie mozesz sie
    stawic w urzedzie w podanym terminie, i popros o wyznaczenie innego
    terminu lub sam zaproponuj inny termin.

    R> Czy wobec tego moge zignorowac wezwanie ?

    Mozesz. Ale konsekwencje nie musza byc przyjemne.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl