  • 1. Data: 2003-09-03 12:10:58
    Temat: Windykacja należności jak ???
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Czy gdzies znajde na sieci instrukcje postepowania przy windykacji
    naleznosci.
    Robie to po raz pierwszy i wiem tylko o wysylaniu trzech ponowien zaplaty.
    Chodzi mi glownie o okresy jakie mijaja od wysylania kolejnych ponowien i
    ewentualnie jakie druki do sadu mam zlozyc.
    Jakby ktos mial cos takiego to prosze podeslac na priva.
    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2003-09-03 12:11:16
    Temat: Re: Windykacja należności jak ???
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Czy gdzies znajde na sieci instrukcje postepowania przy windykacji
    > naleznosci.

    jesteś mały geszeft? Jeśli tak to daruj sobie Sąd:-( Strata czasu, nerwów,
    forsy.
    Normalnie dzwonisz co tydzień. Nie płacą, oddajesz sprawę renomowanej firmy
    windykacyjnej.

  • 3. Data: 2003-09-04 22:21:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2003, SP9LWH wrote:

> [...]
    >+ forsy.
    >+ Normalnie dzwonisz co tydzień.
    >+ Nie płacą, oddajesz sprawę renomowanej firmy

    Możesz napisać co może "renomowana firma" a czego nie
    może "mały geszeft" ? Pytam poważnie, bo na *.prawo
    pojawiały się opinie odwrotne (tj. "załatwić samemu")
    posługujące się tymi samymi argumentami: "czas" (nie
    tyle *nasz* czas co "czas do odzyskania" !) i "pieniądze"
    (mniemam że "renomowani" za darmo nie działają ;)).
    Wskazywano na postępowanie uproszczone (przy dłużniku
    wypłacalnym oczywiście, przy niewypłacalnym to siąść
    i płakać :[).
    Coby nie być do cna gołosłownym jakiś przykładowy
    wątek - ten post:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=6fa3801b50c
    8b4e2&rnum=1

    ...i uzupełnienie:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&selm=742078267
    5.20030702015553%40rohar.pl

    IMHO - do podkreślenia: "pamiętaj o odsetkach" (nie zażądasz
    - nie dostaniesz) oraz "pokaż mu że sprawa się toczy" :)

    I na deser: z zastrzeżeń co najwyżej to: "czy stać cię
    żeby to był ostatni kontakt z tym kontrahentem" :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-09-04 23:59:04
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Teraz ja wieszcze i zakladam, ze pytanie dotyczy DG.

    P> Robie to po raz pierwszy i wiem tylko o wysylaniu trzech ponowien zaplaty.

    A skad taka wiedza? Moze z przyslowia, ze "do trzech razy sztuka"? ;)

    P> Chodzi mi glownie o okresy jakie mijaja od wysylania kolejnych ponowien

    Nie ma takich przepisow i takich wymogow. Zwyczajowo daje sie okres
    kilku, kilkunastu dni od wezwania, ale tylko ze wzgledow technicznych
    - zeby dluznik mogl odebrac korespondencje i wykonac zaplate np.
    przelewem. Nic nie stoi na przeszkodzie zlozyc pozew przed wyslaniem
    wezwania do zaplaty lub bez wysylania... aczkolwiek kiedys w takiej
    sytuacji mial zastosowanie art. 130 kpc w zwiazku z art. 479 ze
    znaczkiem 12 kpc.

    P> ewentualnie jakie druki do sadu mam zlozyc.

    Przy pierwszym wypelnieniu drukow pozwu proponuje skonsultowac sie z
    kims, kto zna sie na rzeczy (szczegolnie co do wyboru procedury
    postepowania), ale jesli troche czasu poswiecisz na dokladne
    przestudiowanie kpc, to sam sobie dasz rade.

    P> Jakby ktos mial cos takiego to prosze podeslac na priva.

    Wszystkie wzory drukow sadowych sa na stronie Ministerstwa
    Sprawiedliwosci.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl