  • 1. Data: 2007-07-11 16:52:47
    Temat: Właściwość naczelnika US
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Wg Ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
    art. 4, dla podatników VAT właściwy w sprawach NIP jest naczelnik
    właściwy dla VAT. Skąd się więc bierze to, że NIP-1/NIP-3 składa się
    wg miejsca zamieszkania?

    Jest art. 17 Ordynacji Podatkowej:

    "Art. 17. § 1. Jezeli ustawy podatkowe nie stanowią inaczej, właściwość
    miejscową organów
    podatkowych ustala się według miejsca zamieszkania albo adresu siedziby
    podatnika, płatnika,
    inkasenta lub podmiotu wymienionego w art. 133 § 2."

    Jest też RMF w sprawie właściwości organów podatkowych,

    ale ustawa o NIP jest jednoznaczna w sprawie skłądania NIP-ów.

    Wychodzi mi na to, że OF będąca czynnym vatowcem, która wykonuje
    działalność
    wyłącznie w miejscu podlegającym pod inny US niż ten "obejmujący" miejsce
    zamieszkania tejże OF, powinna składać NIP-1, VAT-R, VAT-7 w US właściwym
    dla miejsca wykonywania DG, natomiast PIT-36 w US właściwym dla miejsca
    zamieszkania.
    Natomiast praktyka jest taka że NIP-1/NIP-3 "idzie" za miejscem
    zamieszkania.

    Jestem już "sprany" umysłowo na dziś, a musze ten problem rozwiazać, ktoś
    ma wiedzę w tym temacie?