  • 1. Data: 2007-07-11 18:03:41
    Temat: ewidencja wyposażenia
    Od: mk <m...@w...pl>

    Witam

    DG osoba fizyczna, VAT, KPiR, pytanko:
    Prowadzę ewidencję wyposażenia tylko dla tych rzeczy, których wartość
    przekracza 1000 zł i nie łapie się do ŚT, czy dla tych co mają mniejszą
    wartość ale będą u mnie ponad 1 rok też?

    np. bramka VOIP, drukarka laserowa, telefon stacjonarny itp.

    Wartość, to wartość z dokumentu zakupu lub cena rynkowa z dnia
    wciągnięcia do ewidencji, tylko to ma być netto, czy brutto?

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2007-07-11 19:18:56
    Temat: Re: ewidencja wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jul 2007, mk wrote:

    > Witam
    >
    > DG osoba fizyczna, VAT, KPiR, pytanko:
    > Prowadzę ewidencję wyposażenia tylko dla tych rzeczy, których wartość
    > przekracza 1000 zł i nie łapie się do ŚT,

    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis1
    (rejestracja darmowa)
    +++ z rozporządzenia +++
    2. Ewidencjš wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego
    wartoœć poczštkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów,
    przekracza 1.500 zł.
    ---

    > czy dla tych co mają mniejszą
    > wartość ale będą u mnie ponad 1 rok też?

    Hm... możesz mi powiedzieć, skąd bierze się ten pomysł, szczególnie
    że przewija on (pomysł) się na grupie od czasu do czasu, a przepis
    jest wyjątkowo wyraźny:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    2. Składniki majštku, o których mowa w art. 22a-22c,
    z wyłšczeniem składników wymienionych w ust. 1,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    wprowadza się do ewidencji œrodków trwałych [...]
    ---

    ?

    > np. bramka VOIP, drukarka laserowa, telefon stacjonarny itp.
    >
    > Wartość, to wartość z dokumentu zakupu lub cena rynkowa z dnia wciągnięcia do
    > ewidencji,

    ..."plus wszystkie poniesione koszty uboczne, w tym montażu
    i uruchomienia" :)

    > tylko to ma być netto, czy brutto?

    Hm... "to zależy"!
    A skąd MY mamy wiedzieć, czy i jaki procent odliczenia VAT Ci
    przysługiwał na okres wprowadzenia do ewidencji?

    pzdr, Gotfryd