  • 1. Data: 2004-02-14 12:52:43
    Temat: Wpłaty na fundusz remontowy
    Od: P@weł B. <p...@o...pl>

    Mam następujący problem i liczę, że spotkam się na tu (to mój debiut na
    tej grupie) z życzliwym przyjęciem i pomocą.

    Pytanie jest następujące:

    W 2003 roku wpłacałem opłaty na fundusz remontowy (kwoty 54 PLN
    miesięcznie, ale nie przez cały rok), kwota wpłat nie przekroczyła 567
    PLN. W broszurze informacyjnej do PIT-36 jest następujący zapis:

    Wydatki na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
    mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej mogą być odliczone w 2003 r.,
    jeżeli suma wydatków poniesionych przez podatnika w tym roku
    wyniosła co najmniej 567 zł.

    oraz:

    Limity odliczeń od podatku z tytułu poniesienia wydatków na remont i
    modernizację budynku lub lokalu mieszkalnego, wpłat na wyodrębniony
    fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej
    dotyczą wydatków poniesionych w latach 2003-2005.

    Czy oznacza to,. że:
    - wypełniając PIT za 2003 rok nie mogę odliczyć od podatku wpłat na
    fundusz remontowy?
    - będę mógł to zrobić wypełniając zeznaniue za 2004 rok, jeżeli w 2004
    roku przeroczę wspomnianą kwotę 567 zł (łącznie z wydatkami poniesionymi w
    2003 roku) ?

    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.

    Paweł B. --> p...@o...pl
    Odpowiadając wytnij NOS-a z adresu

  • 2. Data: 2004-02-14 18:45:10
    Temat: Re: Wpłaty na fundusz remontowy
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > Czy oznacza to,. że:
    > - wypełniając PIT za 2003 rok nie mogę odliczyć od podatku wpłat na
    > fundusz remontowy?
    =================
    zgadza się, w rozliczeniu za rok 2003 nie będzie można odliczyć tych
    wydatków (jeżeli są to oczywiście jedyne wydatki dotyczące tej ulgi, bo
    jeżeli masz jeszcze jakieś inne i suma przekroczy - razem z wpłątami na
    fundusz - owe 567 to można). Wydatki te nalezy jednak wykaz w PIT-D pomimo
    braku mozliwości odliczenia.

    > - będę mógł to zrobić wypełniając zeznaniue za 2004 rok, jeżeli w 2004
    > roku przeroczę wspomnianą kwotę 567 zł (łącznie z wydatkami poniesionymi w
    > 2003 roku) ?
    W zeznaniu za 2004 też nie będzie można odliczyć tych wydatków bowiem
    zostały poniesione w roku 2003, ale będzie można uwzględnić je przy
    porównaniu czy przekroczono dolny limit 567zł

    Atomek

  • 3. Data: 2004-02-14 19:19:05
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    A czy nie mogłeś dokupic jakieś "puszki farby" dla kolegi......