  • 1. Data: 2003-03-29 13:30:04
    Temat: Wspolnota miesz - RACHUNKOWOSC ?
    Od: b...@T...ho.pl (Pawel Baranowski)

    Czy wspólnota mieszkaniowa musi prowadzic rachunkowosc ? Kiedys bylo w
    rozp. do Ust.o rach. ustalone szczególne zasady prowadzenia
    rachunkowosci, teraz tego nie ma. Czy to oznacza, ze wspólnota musi
    prowadzic taka rachunkowosc jak sp.z o.o. ?

    --
    Przed odpowiedzia skasuj slowo "TNIJ"

    www.ekonomia.ho.pl

  • 2. Data: 2003-03-31 06:05:24
    Temat: Re: Wspolnota miesz - RACHUNKOWOSC ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Mar 2003, Pawel Baranowski wrote:

    >+ Czy wspólnota mieszkaniowa musi prowadzic rachunkowosc ?

    Mała nie musi. Jak z wielką nie wiem, rok temu mogła prowadzić
    formy uproszczone i nie składać comiesięcznych deklaracji
    pod warunkami - AFAIR o ile nie miała dochodów "do podziału"
    (z lokali użytkowych ?), nie zatrudniała osób fizycznych itp.
    (tj. tylko zbierała pieniądze na koszty/podatki/fundusz remontowy).
    W szczegóły nie wnikałem - mieszkam w "małej" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-01 08:12:07
    Od: "Mask1.fm" <M...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > (tj. tylko zbierała pieniądze na koszty/podatki/fundusz remontowy).
    > W szczegóły nie wnikałem - mieszkam w "małej" :)

    Wspolnota moze prowadzic pozaksiegowa ewidencje. Oczywisce jesli zarzad
    podejmie uchwale o takim wlasnie sposobie prowadzenia ksiegowosci. Dochody
    wspolnoty traktowane sa jako pozytki na koszty eksploatacji. Moze zatrudniac
    osoby fizyczne, chocby dozorce budynku, najczesciej jest to umowa
    zlecenie..Wspolnota nie musi skladac CIT2 jesli wystapi z oswiadczeniem do
    US, ale sklada CIT8..