  • 1. Data: 2009-04-01 06:51:15
    Temat: Wydatki na cele mieszkaniowe- szczegóły
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Zgodnie z Ustawą o podatku dochodowym, w brzmieniu "sprzed 1 stycznia 2007"
    po sprzedaży nieruchomości chciałem kwotę uzyskaną wydatkować między innymi

    "- na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub
    modernizację własnego budynku mieszkalnego, jego części lub
    własnego lokalu mieszkalnego, położonych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej"

    I teraz pytanko- jak US traktuje "remont"- tzn. jakie wydatki
    mogę do tego zaliczyć?

    Wiadomo, że drzwi wejściowe, okna, glazura, gładzie, malowanie.
    A na przykład trwała zabudowa meblowa?

    Czy można się podpierać np. tym stanowiskiem US:
    http://poradapodatkowa.pl/wydatki_poniesione_zakup_p
    lyty_gazowej_okapu_kuchennego_piekarnika_elektryczne
    go.html

    Ponadto za część środków kupiłem inną nieruchomość.

    Czy np. koszty aktu notarialnego, podatek, wynagrodzenie agencji pośrednictwa
    też można uznać za "wydatek na cele mieszkaniowe" w rozumieniu ustawy?

    Dzięki za wszelkie porady.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP