  • 1. Data: 2006-09-24 09:13:15
    Temat: Wygrana w konkursie zagranicą
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy wygrawszy w zagranicznym konkursie (konkurs na projekt) $2000 i chcąc
    otrzymać te pieniądze na konto w Polsce muszę tą kwotę opodatkować?
    Jeśli tak, to jak wyglądają kwestie formalne - co podać w PIT? Właściwie
    jedynym śladem po tym, że cokolwiek wygrałem jest dyplom i lista zwycięzców na
    stronie internetowej organizatora, ale to nie są dokumenty prawne.

    Pozdrawiam i dziękuję!

  • 2. Data: 2006-09-24 09:21:36
    Temat: Re: Wygrana w konkursie zagranicą
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-09-2006 o 11:13:15 macias <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > zwycięzców na
    > stronie internetowej organizatora, ale to nie są dokumenty prawne.

    Generalnie to wypełniasz PIT-53 i odprowadzasz zaliczkę, nie wiem
    czu nagrody jakoś inacze są traktowane(w kraju zdaje się że są ale
    zagraniczne nie mam pojęcia).

  • 3. Data: 2006-09-24 09:27:11
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > Generalnie to wypełniasz PIT-53 i odprowadzasz zaliczkę, nie wiem
    > czu nagrody jakoś inacze są traktowane(w kraju zdaje się że są ale
    >  zagraniczne nie mam pojęcia).

    No dobrze, a jak później w razie czego udowodnić, że nie jestem wielbłądem,
    czyli, że rzeczywiście wygrałem $2000, a nie np. $8000? Prócz listu
    gratulacyjnego i wspomnianej listy wyników, która kiedyś pewnie zniknie, nie
    mam żadnego dokumentu.

  • 4. Data: 2006-09-24 10:22:43
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-09-2006 o 11:27:11 macias <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > czyli, że rzeczywiście wygrałem $2000, a nie np. $8000? Prócz listu
    > gratulacyjnego i wspomnianej listy wyników, która kiedyś pewnie zniknie,

    Nie mam pojęcia, jesli juz chcesz się ujawnić to zbieraj co się da,
    na pewno masz jakieś papiery upradopodabniające sprawę, albo e-maile -
    wydrukuj, podpisz.
    To tak jak z KPiR - póki nie podważą rzetelności muszą uznać ją za dowód
    czyli
    muszą zakładać że poświadczyłeś stan prawdziwy. Dopiero jak podważą księgę
    to mogą coś szacować. Jeśli więc nie udowodnią Ci że zaniżyłeś dochód
    to nie mają podstaw do wyciągnięcia żadnych konsekwencji.
    Trochę jak napiwki u kelnerów - też podlegają opodatkowaniu a nie ma
    żadnych
    dowodów ile tego było.