  • 1. Data: 2005-07-22 08:57:50
    Temat: Wyjazd za granice ... troszke juz wiem :)
    Od: Konrad <k...@k...com>

    Witam!

    Zasade placenia podatkuprzy pracy za granica juz mniejwiecej znam.

    Teraz watpliwosci:

    1. Progi podatkowe w Irlandi to odpowiednio 19 i 42 % (przy
    przekroczeniu 29 000 EUR rocznie) - czy aby dobrze mysle, ze skoro w
    polsce sa 19 i (chyba) 36 to raczej nie bedzie sie doplacac?

    2. Cyt. z MF: "Podatku dochodowego nie pobiera się również od dochodów
    uzyskanych za granicą przez osoby fizyczne, które nie mają na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania." - jak sie bym
    wymeldowal tu w kraju - to co z dowodem osobistym ? Wszedzie mam podany
    adres zameldowania? Czy bez adresu zameldowania mozna wyjechac za granice?

    Pozdro
    Konrad

  • 2. Data: 2005-07-22 09:53:26
    Temat: Re: Wyjazd za granice ... troszke juz wiem :)
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    ad 2 - było juz wyjasniane.
    Nie chodzi o miejsca zameldowania, ale o miejsce "życiowych interesów"
    (czy jakos podobnie to brzmi).
    To oznacza, ze decyduje o tym gdzie faktycznie jest Twój "ośrodek życia"
    czyli pobyt bliskiej rodziny oraz inne faktyczne centrum zycia. Definicja
    nie jest ścisła, ale nie ma nic wspólnego z zameldowaniem.

  • 3. Data: 2005-07-22 10:59:48
    Od: Konrad <k...@k...com>

    Wojciech Kozłowski napisał(a):
> [...]
    > czyli pobyt bliskiej rodziny oraz inne faktyczne centrum zycia. Definicja
    > nie jest ścisła, ale nie ma nic wspólnego z zameldowaniem.

    Dzieki, sprobuje znalezc watek, moze wiesz jak i gdzie to zglosic? Jak
    to zalatwic?

    Konrad