  • 1. Data: 2005-07-22 09:08:13
    Temat: No to kolejne pytanie o mieszkanie.
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam
    Jak juz wszyscy pytają o podatki dotyczące mieszkań to ja tez zapytam.
    Skończyłem studia, w tym momencie nie mam pracy, jestem na utrzymaniu
    rodziców. Sytuacja jest taka ze chcielibyśmy kupić dom. Teraz jezeli kupie
    na siebie to chyba bede musial zaplacic 2 % podatku i do tego udokumentowac
    skąd mam pieniądze. Zgadza się? Mogli mi dolozyc rodzice, ale to juz chyba
    darowizna...? Do jakiej kwoty mozna zrobic darowizne sie nasówa pytanie by
    nie zaplaćić od niej podatku i czy powiedzmy kazdy moze mi cos darowac z
    rodziny (ojciec, matka, babcia ,dziadek). Rodzice kupuja dom na siebie i
    chcą przepisać na mnie jako pierwszy dom... mozliwe cos takiego , i jakie
    ewentualne koszta? Ewentualnie jakies inne rozwiazanie... Bede wdzięczny za
    każdą porade.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-07-22 23:25:13
    Temat: Re: No to kolejne pytanie o mieszkanie.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    > na siebie to chyba bede musial zaplacic 2 % podatku i do tego udokumentowac

    tak

    > Mogli mi dolozyc rodzice, ale to juz chyba
    > darowizna...?
    tak

> [...]
    > ewentualne koszta? Ewentualnie jakies inne rozwiazanie... Bede wdzięczny za

    przejrzyj grupę z okolic stycznia i lutego i szukaj moich postów na
    temat jak to US się pyta skąd miało się pieniądze na mieszkanie.
    Tam są wszystkie wyliczenia co do grosza.
    Jakieś 70 tyś da się przepchnąć bez podatku,
    od więcej trzeba zapłacić jakieś 3-5% podatku od darowizny,
    Dodatkowo możesz od rodziców wziąć pożyczkę (2% od umowy pożyczki).
    W ten sposób jak jeszcze jesteś przed faktem, a nie po i nie trzeba
    kombinować to jesteś w stanie przepchnąć prawie każdą sumę.