  • 1. Data: 2007-03-15 07:21:18
    Temat: Wyliczanie zaliczki na podatek dochodowy
    Od: "Alien" <a...@p...fm>

    Witam!
    Mam dwa pytania dotyczące wyliczania zaliczki na podatek dochodowy, otóż w
    roku 2006 od stycznia do listopada nie osiągałem dochodu powyżej kwoty
    wolnej od podatku. W grudniu miałem 6000 zł dochodu i od tego powinienem
    zapłacić podatek dochodowy. Teraz pytanie czy od tego podatku mogę odliczyć
    sobie wszystkie składki na ubezpieczenie zdrowotne od stycznia 2006?
    Drugie pytanie, czy w rozliczeniu rocznym za 2006 mogę sobie rozliczyć 50%
    straty z roku 2005 czy całość?

    Pozdrawiam
    Ali

  • 2. Data: 2007-03-15 08:10:19
    Temat: Re: Wyliczanie zaliczki na podatek dochodowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 15 Mar 2007 08:21:18 +0100, Alien napisał(a):

> [...]
    > zapłacić podatek dochodowy. Teraz pytanie czy od tego podatku mogę odliczyć
    > sobie wszystkie składki na ubezpieczenie zdrowotne od stycznia 2006?

    Nie. Nie wszystkie. Możesz odliczyć tylko 7,75% podstawy składek
    zapłaconych w całym roku 2006.

    > Drugie pytanie, czy w rozliczeniu rocznym za 2006 mogę sobie rozliczyć
    > 50% straty z roku 2005 czy całość?

    Tylko nie więcej niż 50%