  • 1. Data: 2007-03-14 17:40:11
    Temat: Pytanie o ulgę odsetkową.
    Od: "KvS" <n...@m...adres>

    Witam,

    Mam zapytanie odnośnie możliwości odliczania odsetek od kredytu
    zaciągniętego na okoliczność zakupu mieszkania.
    Chodzi mi o to czy mogę dokonać odliczenia za ubiegły 2006 (oraz zeszły
    2005) rok w momencie gdy mam dopiero od roku 2007 akt notarialny, mimo że od
    2006 roku jest pozwolenie na użytkowanie ?
    Naczytałem się już sporo na ten temat i nie wiem już sam jak to jest.
    Podobno jest jakieś ograniczenie czasowe polegający na tym, że od momentu
    udzielenia kredytu do zakończenia inwestycji nie może upłynąć więcej jak
    ileś tam lat (nie wiem dokładnie ile - i w tym cały ból), a może to wcale
    nie prawda?
    I nie wiem co się uznaje za zakończenie inwestycji - czy chodzi tu o datę
    podpisania aktu notarialnego czy datę otrzymania pozwolenia na użytkowanie ?
    Zależało by mi aby móc w tym roku dokonać odliczenia, stąd postanowiłem
    napisać, w nadziei że ktoś kto się w tym bardziej ode mnie orientuje udzieli
    mi konkretnej odpowiedzi.
    Napiszę jeszcze, bo może to pomoże w udzieleniu mi odpowiedzi:
    umowę kredytową podpisałem w Grudniu 2004
    pozwolenie na użytkowanie było ok. Marca 2006 - wówczas otrzymałem klucze i
    mogłem się "urządzać"
    akt notarialny podpisałem w Lutym 2007

    Wielka prośba o pomoc jeśli ktoś się dobrze orientuje w tym temacie bo ja
    już zgłupiałem googlując po Internecie

    --
    Pzdr.
    KvS