  • 1. Data: 2007-09-18 19:17:00
    Temat: Wymiar ulgi na dzieci w przypadku urodzenia dziecka w połowie roku kalendarzowego
    Od: "JacekKol" <k...@v...pl>

    Jak w temacie...

    Wymiar ulgi na dzieci w przypadku urodzenia dziecka w połowie roku
    kalendarzowego

    Czy proporcjonalnie do liczby miesięcy dni czy całość???

  • 2. Data: 2007-09-18 19:31:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-09-2007 o 21:17:00 JacekKol <k...@v...pl> napisał(a):

    > Jak w temacie...
    >
    > Wymiar ulgi na dzieci w przypadku urodzenia dziecka w po?owie roku
    > kalendarzowego
    >
    > Czy proporcjonalnie do liczby miesi?cy dni czy ca?o?ae???

    Poczekaj najpierw aż będzie wiadomo jaka ulga obowiązuje :)

  • 3. Data: 2007-09-18 19:38:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    JacekKol w <news:fcp88c$ih9$1@achot.icm.edu.pl>:

    > Jak w temacie...

    > Wymiar ulgi na dzieci w przypadku urodzenia dziecka w połowie roku
    > kalendarzowego

    > Czy proporcjonalnie do liczby miesięcy dni czy całość???

    Przepis brzmi mniej więcej tak:

    1. Od podatku dochodowego, obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o
    kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć rocznie
    kwotę, obliczoną zgodnie z ust. 2, jeżeli w roku podatkowym wychowywał
    własne lub przysposobione dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4.
    2. Odliczeniu podlega kwota stanowiąca iloczyn liczby wychowywanych dzieci i
    [...]
    3. Odliczenie kwoty, o której mowa w ust. 2, dotyczy łącznie obojga
    rodziców, z zastrzeżeniem ust. 4. Kwotę tę odlicza się od podatku jednego z
    rodziców lub od podatku obojga.
    4. W przypadku rodziców, w stosunku do których orzeczone zostały rozwód albo
    separacja, odliczenie przysługuje jednemu z nich, u którego dzieci
    faktycznie zamieszkują, o ile spełnione są warunki określone w ust. 1.
    5. Jeżeli przez część roku podatkowego dzieci faktycznie zamieszkują u
    każdego z rodziców, o których mowa w ust. 4, odliczenie przysługuje każdemu
    z nich, o ile spełnione są warunki określone w ust. 1; w tym przypadku
    kwota odliczenia stanowi iloczyn liczby miesięcy pobytu dzieci u rodzica i
    1/12 kwoty, o której mowa w ust. 2.

    IMHO tylko w przypadku rozwiedzionych lub w separacji liczy się miesięcznie,
    ale ja sie nie znam :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-09-18 19:41:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.tyu65yw1ipkhj4@unk.compnet.com.pl>:

    > Poczekaj najpierw aż będzie wiadomo jaka ulga obowiązuje :)

    No tak, albo 120, albo prezio podpisze 2x "kwota wolna"... (bo, że ktoś
    zakwestionuje i skieruje do TK to wątpię). Tylko to nie zmienia nic w
    kwestii meritum pytania...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-09-18 19:54:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-09-2007 o 21:41:15 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > No tak, albo 120, albo prezio podpisze 2x "kwota wolna"... (bo, że ktoś
    > zakwestionuje i skieruje do TK to wątpię). Tylko to nie zmienia nic w
    > kwestii meritum pytania...

    Mówisz? Ja nie wiem co oni dokładnie przegłosowali, czy tylko
    zmianę tej kwoty czy całego artykułu.

  • 6. Data: 2007-09-18 19:58:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.tyu78xajipkhj4@unk.compnet.com.pl>:

    > Mówisz? Ja nie wiem co oni dokładnie przegłosowali, czy tylko
    > zmianę tej kwoty czy całego artykułu.

    Zmianę ustępu -- nie mylić z kiblem ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-09-18 20:00:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-09-2007 o 21:58:54 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Zmianę ustępu -- nie mylić z kiblem ;-)

    ;)

  • 8. Data: 2007-09-20 16:49:37
    Od: "JacekKol" <k...@v...pl>

    Dyskusja trwa na całego ale żadnych konkretów w zakresie pytania...

  • 9. Data: 2007-09-20 17:03:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-09-2007 o 18:49:37 JacekKol <k...@v...pl> napisał(a):

    > Dyskusja trwa na ca?ego ale ?adnych konkretów w zakresie pytania...

    Doradcy czekają z otwartymi ramionami - 100zł i masz odpowiedź

  • 10. Data: 2007-09-20 17:28:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    JacekKol w <news:fcu8c3$v28$1@achot.icm.edu.pl>:

    > Dyskusja trwa na całego ale żadnych konkretów w zakresie pytania...

    Dyskusja odbywa się cały czas w stylu odpowiedź *pod* tym co napisał
    poprzednik -- tego nie zauważyłeś, więc nie dziwne, ze i innej mojej
    odpowiedzi tez nie zauważyłeś -- czyli nic nie zauważyłeś...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]