  • 1. Data: 2007-01-31 13:06:16
    Temat: Wyprzedaż majątku firmy a kasa fiskalna
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    W związku z potrzebą pozbycia się z firmy starego komputera figurującego w
    ewidencji środków trwałych, mam takie pytanie:
    czy jeżeli sprzedam go osobie fizycznej nieprowadzącej dg to muszę tę
    operację rejestrować na kasie fiskalnej?
    Moim zdaniem nowelizacja obowiązująca od 1 września ub.r. znosząca limity,
    dla których można rozliczać się bezkasowo dotyczy - poza aparatami fot.
    wspominanymi już w jakimś wątku - jedynie płyt CD (z tego co się kojarzy z
    komputerami). Jeżeli więc sprzedam komputer z monitorem to kasa mnie nie
    dotyczy - takie jest moje zdanie. Natomiast jak to wygląda jeżeli sprzedam
    ten sam komplet z Windą?
    Jak myślicie?
    Graszka

  • 2. Data: 2007-02-05 09:18:49
    Temat: Re: Wyprzedaż majątku firmy a kasa fiskalna
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "GP" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczy - takie jest moje zdanie. Natomiast jak to wygląda jeżeli sprzedam

    Nikt nie ma żadnych przemyśleń/doświadczeń? Może jednak?
    Graszka

  • 3. Data: 2007-02-06 12:47:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Feb 2007, GP wrote:

> [...]

    Mi się też tak *wydaje*.

    Obawiam się że tragicznie :(
    Na mój gust najzdrowiej zaprząc jakiś komis i już.

    > Nikt nie ma żadnych przemyśleń/doświadczeń? Może jednak?

    Ja przezornie sprzedałem starego kompa przed wejściem nowelizacji
    w życie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-02-07 10:15:03
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702061345030.3328@athlon64...

> [...]
    > Na mój gust najzdrowiej zaprząc jakiś komis i już.

    > Ja przezornie sprzedałem starego kompa przed wejściem nowelizacji

    Lisek Chytrusek...
    A ja niestety sobie wakacjowałam i dopiero któregoś-tam września
    zrealizowałam tę sprzedaż:(.
    Może wobec tego podmienię sobie tę fakturkę i nie będę wyszczególniać co
    było przedmiotem sprzedaży - zostawię treść "komputer+monitor".
    Kwota śmieszna, bo coś ok.500 PLN, a tyle z tym zabawy.
    Pozdr. Graszka
    P.S. A co z kolejnymi komputerami, które się niechybnie niedługo zestarzeją?
    Chyba faktycznie - komis, tylko tam też może jakiś "diabeł w szczegółach"?

  • 5. Data: 2007-02-07 13:28:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, GP wrote:

    > P.S. A co z kolejnymi komputerami, które się niechybnie niedługo zestarzeją?
    > Chyba faktycznie - komis, tylko tam też może jakiś "diabeł w szczegółach"?

    Mam nadzieję że nie.
    O ile przy poprzednich przepisach można było się zastanawiać, bo umowa
    komisu była dla VAT traktowana "cywilistycznie" (jako jedna transakcja),
    to teraz mamy przepisy szczegółowe stanowiące że VAT rozliczamy "od
    dwu dostaw".
    Ewentualnie można "dla bezpieczeństwa" umówić się z komisem że dokona
    kupna i sprzedaży.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-02-09 11:58:07
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702071425350.1120@athlon64...

> [...]
    > dwu dostaw".
    > Ewentualnie można "dla bezpieczeństwa" umówić się z komisem że dokona

    Pozdr. Na Twoją wiedzę można zawsze liczyć:). Dzięki.
    Graszka

  • 7. Data: 2007-02-09 14:37:37
    Temat: Re: Wyprzeda? maj?tku firmy a kasa fiskalna
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-02-2007 o 12:58:07 GP <g...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0702071425350.1120@athlon64...

    Przy czym zwrot niesprzedanej rzeczy nie jest już dostawa w swietle ustawy
    o VAT
    i trzeba wystawić korektę, czyli kolejny prawny debilo-absurd....
    Coś zebrało mi się na piętnowanie głupot, chyba po ostanich bojach z
    urzednikami
    na temat spółki.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne