  • 1. Data: 2007-01-30 19:57:34
    Temat: porównanie oprocentowania kont firmowych i osobistych mBanku a kwestia podatku belkowego
    Od: s...@o...pl

    Prowadzę DG, podatki VAT i PDoF rozliczam kwartalnie.
    Muszę gdzieś trzymać pieniądze przeznaczone na płacenie podatków.

    w grę wchodza następujące rachunki:
    mBiznes Max 2,00% (firmowy) albo eMax Plus 3,60% (osobisty)

    Powiedzcie mi, czy to prawda że od kont firmowych nie pobiera się belkowego?
    I czy dobrze sobie myślę, że konto osobiste 3,60% nawet po "obelkowaniu" i tak
    jest atrakcyjniejsze od konta mBiznesMax? Możliwe, ze są jakieś okoliczności,
    których nie wziąłem pod uwagę, dlatego pytam.

    Cały czas myślę o krótkoterminowym trzymaniu pieniędzy, odkładaniem na podatek

    dochodowy 20 kwietnia, 20 lipca, 20 pażdziernika, 20 grudnia
    VAT 25 kwietnia, 25 lipca, 25 pażdziernika, 25 stycznia.

    W chwili wpłacania środków na to konto, do terminu podatku
    będzie brakowało np. 115 dni, 100 dni, 60 dni, 30 dni, 14 dni itd.

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2007-01-30 20:33:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedzcie mi, czy to prawda że od kont firmowych nie pobiera
    > się belkowego?

    Nie pobiera sie, ale odsetki uwzgledniasz jako przychod w dg.

> [...]
    > jest atrakcyjniejsze od konta mBiznesMax? Możliwe, ze są jakieś
    > okoliczności,
    > których nie wziąłem pod uwagę, dlatego pytam.

    Dobrze myslisz. Tym bardziej, ze majac wiecej eMax+'ów mozna
    belkowego uniknac lub je zminimalizowac.

    marekz

  • 3. Data: 2007-01-31 19:41:18
    Od: Harnaś <_...@w...pl_USUN_TO_>

    On Tue, 30 Jan 2007 21:33:08 +0100, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    wrote:

    >majac wiecej eMax+'ów mozna
    >belkowego uniknac lub je zminimalizowac.

    Możesz rozwinąć tę myśl?

    --
    Harnaś

  • 4. Data: 2007-01-31 19:52:48
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Harnaś" <_...@w...pl_USUN_TO_> napisał w
    wiadomości news:h5s1s2tcr5hsv8fmdrphl07sfm6lupjlo6@4ax.com...
    > On Tue, 30 Jan 2007 21:33:08 +0100, "MarekZ"
    > <m...@w...irc.pl>

    > Możesz rozwinąć tę myśl?

    Dbać o to, aby dopisywane odsetki na koniec miesiąca nie
    przekraczały 2,49 zł na każdym z rachunków. Tak omijamy. Możemy
    otworzyc do 4 emaxów na każdą osobę. Dokładany do tego ewentualnie
    po dwa OKA w ING...W ten sposób unikamy.

    Jesli juz nie możemy uniknąć, bo środków, które chcemy trzymać na
    tego rodzaju rachunkach jest zbyt duzo to minimalizujemy.

    Gdy dopisywane odsetki są równe np. 7,49 zł., wtedy pobrany
    podatek będzie równy 1 zł. co daje stopę opodatkowania równą około
    13,4%. Kolejna fajna wartość odsetek to 13,49 zł (odpowiada stopie
    opodatkowania równej około 14,8%).

    marekz

  • 5. Data: 2007-02-01 10:11:20
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > podatek będzie równy 1 zł. co daje stopę opodatkowania równą około
    > 13,4%. Kolejna fajna wartość odsetek to 13,49 zł (odpowiada stopie

    gdzie znajdę wzór matematyczny jak obliczana jest wysokość podatku belkowego
    w mBanku i w Multibanku?

    pozdr
    Aleksander

  • 6. Data: 2007-02-01 12:12:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Feb 2007, s...@o...pl wrote:

    > gdzie znajdę wzór matematyczny jak obliczana jest wysokość podatku belkowego
    > w mBanku i w Multibanku?

    IMO w Ordynacji Podatkowej :)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html