  • 11. Data: 2010-02-04 10:10:40
    Temat: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Przecież dopiero 28. *wykonałeś usługę*, więc 27 to *zdecydowanie*
    > była zaliczka.

    nie zaliczka a przedpłata jak juz :) kurwa jakie to jest pojebane (sory za
    zwrot) , mysle ze
    90% faktur wystawianych przez osoby sprzedajace przez net maja niedorobki :)
    Dobra inne pytanie jak to si ema do platnosci otrzymanych przez place z
    allegro,
    ja moge tymi srodkami dysponowac dopiero jak dojda na moje konto
    czyli jak zlece w allegro przelew do mnie a wiec otrzymam je po 3 dniach
    roboczych,
    rozumiem ze otrzymuje zaplate jak to przyjdzie do mnie na konto ?

    > Czy zaliczki muszą być rejestrowane na kasie?

    bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

    > IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
    > (bo rejestracja czynności nie objętych obowiązkiem NIE JEST
    > zabroniona), bo zmniejszy to galimatias w VAT (przecież
    > obowiązek w VAT powstał z datą zaliczki), zaś w razie
    > korzystania z rejestru kasowego do KPiR - w przepisach o KPiR
    > jest wyraźny zapis o sporządzeniu listy różnic (znaczy
    > wykazania zdarzeń które mają inny moment podatkowy
    > dla VAT i inny dla dochodowego).

    moglbys dac dokladniejszy namiar na ten przepis i wzor ?

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-02-04 10:19:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2010 o 10:21:02 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    > Jeśli sprzedaż była dopiero w styczniu to według prawa nie możesz,
    > ale.....
    >
    > Rozumem, że chcesz żyć z klientem w zgodzie, więc pomyśl:
    > 1. Czy wpisałeś już remanenty do KPiR?
    > 2. Czy masz już zamknięty rok 2009 w KPiR?
    > 3. Czy do tego zlecenia robiłeś jakieś zakupy w 2010?
    > 4. Czy to zlecenie wpływa ci na remanent na przełomie roku?
    >
    > I jeśli odpowiedzi są negatywne, to po prostu daj mu do podpisania
    > protokół odbioru z datą 31.12.2009 i z tą datą wystaw mu rachunek.

    Z zastrzeżeniem żeby sprawdzić na jaką datę wskazują mikro-kropki z
    drukarki :)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-02-04 10:59:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
    > obowiązuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynności podlegających VAT").

    A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście
    powyższego stwierdzenia?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2010-02-04 11:03:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2010 11:10, wspolna-flaszka.pl pisze:

    > nie zaliczka a przedpłata jak juz :)

    A jaka jest różnica?
    Tzn. poza semantyczną?

> [...]
    > roboczych,
    > rozumiem ze otrzymuje zaplate jak to przyjdzie do mnie na konto ?

    No jak nie możesz wcześniej dysponować pieniędzmi to tak jakbyś ich nie
    dostał.

    > bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

    Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

    Jakie nieobjęte obowiązkiem?

    Art. 111 ust. 1 ustawy o PTU

    "Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są zobowiązani
    prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu
    kas rejestrujących."

    Art 29 ust.2 2.
    "W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem
    jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat,
    pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również
    otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym
    charakterze."

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-02-04 12:17:56
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    >W dniu 03-02-2010 23:53, Gotfryd Smolik news pisze:
    > kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
    >
    > A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście
    > powyższego stwierdzenia?

    a czy n aparagon tez jest termin 7 dni ? bo inaczej to absurd , przeciez
    przelew moze wejsc 3 sesja po zamknieciu sklepu.

  • 16. Data: 2010-02-04 12:22:17
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > No jak nie możesz wcześniej dysponować pieniędzmi to tak jakbyś ich nie
    > dostał.

    ufff, dobre i to bo wiekszosc placi przez place z allegro

    > Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

    czyli na chlopski rozum niewykonalne udowodnienie mi ze nie moglem i nie
    wiedzialem.

    > Jakie nieobjęte obowiązkiem?

    no dobra a zalozmy ze jest wystawiona faktura od kwot brutto nie zawiera
    daty zaplaty a termin zaplaty
    (data zaplaty rozni sie jednym dniem) to co za soba pocieganie ta zbrodnia
    jezlei wystawiono takich faktur
    powiedzmy kolo 10 na male kwoty ?
    I drugie pytanie zalozmy ze znalazl sie na tych fakturach zwrot zaplacone i
    data zaplaty, to brak napisu zaliczka
    jes zbrodnia?

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-02-04 12:35:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > nie zaliczka a przedpłata jak juz :)

    Ustawa posługuje się pojęciem "zaliczki", wszelkie formy przedpłat
    i innych form "wpłaty na" formalnie powinny *na cele podatku* tak być
    określone :)

    > 90% faktur wystawianych przez osoby sprzedajace przez net maja niedorobki :)

    Jest to możliwe :|

> [...]
    > roboczych,
    > rozumiem ze otrzymuje zaplate jak to przyjdzie do mnie na konto ?

    ...przy czym z przyczyna prawnych jest tak, że moment "otrzymania
    do dyspozycji" może w niektórych bankach (nie wiem, czy *dziś*
    jeszcze takie są, ale z 5 lat temu tak bywało) nie pokrywać się
    z momentem kiedy te środki są "widoczne".
    W opisie transakcji bankowej jest "data zaksięgowania", i może
    być tak, że mimo iż wpłata jest "widoczna" dopiero dziś, zaksięgowana
    była *wczoraj*.

    > bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

    Ale nie myl dwu rzeczy :)
    Nie pytałem o wpłaty na konto - bo te są *bezwzględnie* zwolnione
    z obowiązku kasowego, nieważne czy to zaliczka czy zapłata.
    Wpłaty na rachunek, o ile jest "jednoznacznie przypisana do
    zdarzenia którego dotyczy" (jaiś numer zamówienia/aukcji/...)
    można w ogóle nie rejestrować bądź zarejestrować z poślizgiem
    (byleby "w terminie zapewniającym prawidłowe sporządzenie
    deklaracji" i tak dalej).

    Chodziło mi o "przypadek ogólny".

    > moglbys dac dokladniejszy namiar na ten przepis i wzor ?

    Tam są wersje prowadzenia ewidencji sprzedaży (par.8 i 10,
    par.18 i 21), kas (par.20) i w par.21.2 opis co *minimalnie*
    powinno zawierać zestawienie, z pośrednio wskazanym obowiązkiem
    odrębnego podsumowania tego co oVATowane lecz nie jest
    przychodem (np. zaliczki) oraz przychodów niepodlegających
    VAT (lub wcześniej oVATowanych, np. zakończona umowa,
    na którą wcześniej pobrano zaliczkę) - bo trzeba *sumę*
    skorygować o różnice.

    No i nie zapominamy o par.30.3, bo to *tam* zapisano
    prawo do "niecodziennego wpisywania" (pod warunkiem prowadzenia
    ewidencji sprzedaży).
    W zakresie "wpisywania do komputera" par.31 narzuci się sam :D

    "wzoru nie ma" (i na szczęście) - wystarczy opis "wymaganego
    minimum", jak sobie kto ponazywa i podzieli tabelkę tak
    będzie miał.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-02-04 12:55:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

    > kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
    >
    > A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście
    > powyższego stwierdzenia?

    Przecież powyższa teza właśnie z litery 111.1 wynika :)
    Haczyk w tym, że oVATowanie dotyczy "wydania", co jest szerokim
    zbiorem zdarzeń, zaś rejestracja (na kasie) - "sprzedaży", która
    stanowi tylko podzbiór.

    Już się robi:
    +++
    Art. 111.
    1. Podatnicy dokonujący
    sprzedaży na rzecz osób fizycznych [...]
    ^^^^^^^^^
    ... skok na początek ...
    Art. 2.
    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    22) sprzedaży - rozumie się przez to
    odpłatną
    ^^^^^^^^
    dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju,
    eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów;
    ---

    "Czynności zrównane", takie jak darowizna lub przekazanie
    na cele nieopodatkowane powyższej definicji nie spełniają,
    więc pod kasę w ogóle nie podlegają, mimo polegania pod VAT.
    Ich opodatkowanie VATem jest opisane odrębnie, podstawa
    opodatkowania również - a przyczyną jest właśnie brak
    rzeczonej "odpłatności".

    Osobna sprawa to czynności w których odpłatność ma charakter
    pośredni/jest kompensatą, więc pełnią funkcję "sprzedaży"
    (mimo braku "środka płatniczego w obiegu"), na przykład
    przekazanie dla pracowników (co stanowi część ich wynagrodzenia
    bądź świadczeń socjalnych); one już podlegają - ale są odrębnie
    *zwolnione* w rozporządzeniu.

    Coś pominąłem?
    :D

    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    A to obowiązkowo :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-02-04 13:03:10
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    "Ale nie myl dwu rzeczy :)
[...]
    "

    mi chodzi o moj konkretny przyklad teraz, sprzedaje soft glownie przez
    allegro by dopracowywac wlasnie ten modul w programie
    czasem zdarzalo sie ze (wczesniej) ktos zakupil po za allegro ale byly to
    tak sporadyczne przypadki ze na bank
    data platnosci pokryla sie z data sprzedazy. W moim przypadku kazdy przelew
    n arachunek zawiera numer aukcji i login wplacajacego
    tak wiec trzymajac sie tego przypadku , moge miec problem przy niektorych
    wplatach ?

    Nie sadze -ale sprawdze- czy czy byly to wplaty/sprzedaz na granicy konca
    miesiaca co moglo by
    prowadzic do roznic, ale zakladam ze nie mialo to wplywu na wysokosc podatku
    w konkretnych miesiacach.

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-02-04 13:09:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Przecież powyższa teza właśnie z litery 111.1 wynika :)
    > Haczyk w tym, że oVATowanie dotyczy "wydania", co jest szerokim
    > zbiorem zdarzeń, zaś rejestracja (na kasie)
    > - "sprzedaży", która

    OBROTU!!!!

    OBROTU!!!

    OBROTU!!!

    > Już się robi:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,28648,36.html
    > +++
    > Art. 111.
    > 1. Podatnicy dokonujący
    > sprzedaży na rzecz osób fizycznych [...]
    > ^^^^^^^^^

    Rejestruja OBRÓT na kasie. Nie sprzedaż.

    Warunek - dokonywanie sprzedaży. Konsekwencja - rejestracja obrotu.
    Zaliczka, zadatek, przedpłata, whatever - to jest obrót.

    Ty ciągle kręcisz dookoła rejestrowania sprzedaży. A na kasie rejestruje
    się obrót. Obrót jest osobno zdefiniowany w ustawie, art. 29.

    > Coś pominąłem?

    Zasadniczo to przejechałeś całą trasę OBOK bramek.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813