  • 1. Data: 2008-01-10 11:24:09
    Temat: ZAGINAL TOWAR
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Witam. Zaczne od tego, ze glupota ludzka nie zna granic.
    Wyslalem kureierem towar za, bagatela, 20 000, ale w roztargnieniu nie
    ubezpieczylem go. Bylo napisane do jakiej firmy i do jakiej osoby. Kurier
    oddal towar innej osobie w tej firmie. Osoba, ktora odebrala towar juz tam
    nie pracuje. Firma kurierska zwroci mi ok 100$ wg wagi. A ja wystawilem juz
    fakture, zaksiegowalem ja, odprowadzielm podatek. Firma, dla ktorej
    wysylalem towar nie podpisze mi kotekty,bo i dlaczego. Czy macie jakiegos
    pomysla co z tym zrobic?

    Adam

  • 2. Data: 2008-01-10 12:02:10
    Temat: Re: ZAGINAL TOWAR
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adamski wrote:
> [...]
    > oddal towar innej osobie w tej firmie. Osoba, ktora odebrala towar juz tam
    > nie pracuje. Firma kurierska zwroci mi ok 100$ wg wagi.

    Może przekieruj powyższy fragment do dyskusji na pl.soc.prawo ponieważ
    IMHO możesz domagać się odszkodowania od firmy kurierskiej z powodu
    wykonania usługi bez należytej staranności (przesyłka wydana innej
    osobie niż to wynikało z Twojej dyspozycji).

    > A ja wystawilem juz
    > fakture, zaksiegowalem ja, odprowadzielm podatek. Firma, dla ktorej
    > wysylalem towar nie podpisze mi kotekty,bo i dlaczego. Czy macie jakiegos
    > pomysla co z tym zrobic?

    Masz mieć potwierdzenie odbioru faktury korygującej a nie podpisaną
    fakturę korygującą (hint: list polecony za potwierdzeniem odbioru).

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-01-10 13:02:39
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Masz mieć potwierdzenie odbioru faktury korygującej a nie podpisaną
    > fakturę korygującą (hint: list polecony za potwierdzeniem odbioru).

    Piotrek, a moze napisac jeszcze skad to wynika? Jakos nie moglem tego
    namierzyc.

    Adam

  • 4. Data: 2008-01-10 13:14:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 10 styczeń 2008 13:02
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fm51rd$pkm$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    I towar se zabrał? No to ukradł. Więc złodzieja na prokuraturę....

    > Masz mieć potwierdzenie odbioru faktury korygującej a nie podpisaną
    > fakturę korygującą (hint: list polecony za potwierdzeniem odbioru).

    Zresztą nie czaję czemu oni nie chcą podpisać korekty. W końcu nie zapłacili
    za towar. Jeżeli nie uznają korekty, to niech płacą za fakturę w takim
    razie. A skoro twierdzą, że nie oni dostali towar to niby jakim cudem
    odmawiają przyjęcia korekty?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2008-01-10 13:16:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adamski wrote:
    > Piotrek, a moze napisac jeszcze skad to wynika? Jakos nie moglem tego
    > namierzyc.

    Rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom,
    zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich
    przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

    Paragraf 19 ustęp 4:
    "Sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie odbioru faktury
    korygującej przez nabywcę; nie dotyczy to eksportu towarów, przypadków
    określonych w § 14 ust. 2 pkt 3, wewnątrzwspólnotowej do stawy towarów
    oraz dostawy towarów, dla której miejsce opodatkowania znajduje się poza
    terytorium kraju. Potwierdzenie odbioru faktury korygującej stanowi
    podstawę do obniżenia kwoty podatku należne go w rozliczeniu za miesiąc,
    w którym sprzedawca otrzymał to potwierdzenie, a w przypadku podatników,
    o których mowa w art. 99 ust. 2 i 3 ustawy -- w rozliczeniu za kwartał, w
    którym to potwierdzenie otrzymali, z uwzględnieniem zasad, o których
    mowa w art. 21 ust. 1 ustawy."

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-01-10 13:16:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 14:02:39 Adamski <a...@w...pl> napisał(a):

    > Piotrek, a moze napisac jeszcze skad to wynika? Jakos nie moglem tego
    > namierzyc.

    Z rozporządzenia MF w sprawie wystawiania faktur - same faktury nie muszą
    być podpisane
    zgodnie z VI dyrektywą, więc wprowadzili w zamian potwierdzenie otrzymania.
    Ostatnio uwalił to Trybunał Konstytucyjny, bo nie jest to też zgodne z
    dyspozycją ustawową,
    ale będzie działać jeszcze rok zanim wygasnmie..

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-10 23:47:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wyslalem kureierem towar za, bagatela, 20 000, ale w roztargnieniu nie
    > ubezpieczylem go. Bylo napisane do jakiej firmy i do jakiej osoby. Kurier
    ale w tej firmie - więc to sprawa tej firmy :-)

  • 8. Data: 2008-01-14 12:25:51
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Dzieki Wszystkim za podpowiedz. Juz wiem co mam robic.

    Adam