  • 1. Data: 2012-02-13 07:06:33
    Temat: [ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Click -->
    <http://biznes.onet.pl/wyzsze-obciazenia-dla-samozat
    rudnionych,18563,5024622,1,prasa-detal>

    O ile dla 200 czy 300 złotych różnicy mało komu opłacało się zatrudniać
    w GB czy innej Estonii, to dla kilku tysięcy to już pewnie się opłaci ...

    I znowu się okaże, że rząd chciał dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Piotrek

  • 2. Data: 2012-02-13 08:24:57
    Temat: Re: [ZUS] Kolejna próba reanimacji trupa
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message
> [...]
    > GB czy innej Estonii, to dla kilku tysięcy to już pewnie się opłaci ...
    >
    > I znowu się okaże, że rząd chciał dobrze a wyszło jak zwykle ...

    "chciał dobrze" ale dla kogo, bo mam wrazenie że ani dla siebie/budżetu ani
    dla nas...

    --
    Włodek

  • 3. Data: 2012-02-13 09:08:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-13 09:24, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > "chciał dobrze" ale dla kogo, bo mam wrazenie że ani dla siebie/budżetu
    > ani dla nas...

    Ojtamojatm!

    Krótkoterminowo to ma być dobrze dla budżetu!

    A długoterminowo to "wicie, rozumicie".

    Albo przy następnych wyborach Palikot dogada się z SLD i konsekwencje
    tej decyzji przestaną być problemem Tuska.

    Albo SN znowu stwierdzi, że prawa nabyte (do wyższych emerytur) prawami
    nabytymi, ale budżet w potrzebie i to ma znaczenie pierwszoplanowe. Tak
    wiec wiecie gdzie te prawa nabyte możecie sobie wsadzić.

    Albo i jedno i drugie.

    Ciekaw jestem tylko, czy którykolwiek z "misiów o małym rozumku"
    przeliczy ile budżet będzie "w plecy" w sytuacji jeśli jednoosobowe DG o
    sensownych dochodach zagłosują nogami i pozatrudniają się w GB i innych
    Estoniach na 1/150 etatu ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2012-02-13 09:12:30
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4f38b67a$0$1212$6...@n...neostrada
    .pl...
> [...]
    > GB czy innej Estonii, to dla kilku tysięcy to już pewnie się opłaci ...
    >
    > I znowu się okaże, że rząd chciał dobrze a wyszło jak zwykle ...

    "O rozważanym pomyśle Tusk powiedział w piątek na spotkaniu z
    przedstawicielkami Kongresu Kobiet.
    - Nie mówię, że to zastosujemy, trzeba się zastanowić - zastrzegł."

    Jak widać sonduje. Jeśli się nie postawimy jak Ci od ACTA to wezmą i
    wprowadzą.
    Trzeba głośno się sprzeciwiać!!!
    Jest nas w końcu ponad 3 miliony (mówią, że nawet 4)

    Ja już krzyczę i zapraszam:
    http://www.facebook.com/pages/NIE-dla-wy%C5%BCszych-
    sk%C5%82adek-ZUS/297278313670243

    --
    filip

  • 5. Data: 2012-02-13 09:17:23
    Od: w <w...@w...pl>

    Piotrek wystukał, co następuje:

> [...]
    > przeliczy ile budżet będzie "w plecy" w sytuacji jeśli jednoosobowe DG o
    > sensownych dochodach zagłosują nogami i pozatrudniają się w GB i innych

    a tak z ciekawosci - jak wtedy kosztowo wygladaloby w ogole zalozenie
    jakiejs Ltd. na wyspach (biorac poprawke, ze i tak nie ma sie zadnych
    kontrachentów w Polszy)?

  • 6. Data: 2012-02-13 09:37:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-13 10:17, w wrote:
    > a tak z ciekawosci - jak wtedy kosztowo wygladaloby w ogole zalozenie
    > jakiejs Ltd. na wyspach (biorac poprawke, ze i tak nie ma sie zadnych
    > kontrachentów w Polszy)?

    Do tej pory różnice w ubezpieczeniach społecznych były na poziomie 200
    plz. I jeśli ktoś rozważał tego typu oszczędności to IMHO raczej w ogóle
    powinien sobie przemyśleć sensowność prowadzenia DG.

    W PDOF (przy odpowiednich dochodach i stawce liniowej w PL) to raczej
    zysku nie było, ale i nie liczyłem tego zbyt dokładnie.

    No ale jeśli ubezpieczenia społeczne przy DG miałyby zostać zrównane z
    ubezpieczeniami przy pracy najemnej to założenia do "słupków" nieco się
    zmieniają i trzeba byłoby to przeliczyć ponownie.

    Piotrek

  • 7. Data: 2012-02-13 09:58:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-13, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > O ile dla 200 czy 300 złotych różnicy mało komu opłacało się zatrudniać
    > w GB czy innej Estonii, to dla kilku tysięcy to już pewnie się opłaci ...
    >
    > I znowu się okaże, że rząd chciał dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Ciekaw jestem od czego będzie ten dochód liczony.
    Jak od faktur, to będzie można nieźle popłynąć jak kontrahent nie
    zapłaci w terminie, albo nie zapłaci w ogóle. :(

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2012-02-13 16:49:00
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-02-13 08:06, Piotrek pisze:
> [...]
    > w GB czy innej Estonii, to dla kilku tysięcy to już pewnie się opłaci ...
    >
    > I znowu się okaże, że rząd chciał dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Była kiedyś stronka http://www.zuswuk.pl/ ale niestety teraz nie działa.
    Oferowali zdalne zatrudnienie w UK i płacenie ZUS.
    Jak to naprawdę prawnie wygląda?

    mjk

  • 9. Data: 2012-02-13 17:13:19
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-02-13 17:49, Slawek Kotynski pisze:
    rudnionych,18563,5024622,1,prasa-detal>

    > Była kiedyś stronka http://www.zuswuk.pl/ ale niestety teraz nie działa.
    > Oferowali zdalne zatrudnienie w UK i płacenie ZUS.
    > Jak to naprawdę prawnie wygląda?

    Na przykład takie coś znalazłem:
    http://www.money.pl/forum/odprowadzaj-swoje-skladki-
    ubezpieczeniowe-w-uk-i-nie-plac-zus-w-polsce--t15296
    61.html

    "Podjęcie pracy na etacie na rzecz społki w UK, zgodnie
    z ROZPORZĄDZENIEM RADY (EWG) NR 1408/71 z dnia 14 czerwca 1971 r.
    daje każdemu Przedsiębiorcy gwarantowane, całkowite
    wyłączenie z polskiego systemu ubezpieczenia w ZUS"

    No i nie bardzo rozumiem co co chodzi, bo przecież to
    jakieś polskie prawo powinno mnie zwalniać z płacenia ZUS tutaj
    i co mają do tego przepisy EWG z 1971 roku?

    mjk

  • 10. Data: 2012-02-13 17:56:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012, Slawek Kotynski wrote:

> [...]
    > jakieś polskie prawo powinno mnie zwalniać z płacenia ZUS tutaj
    > i co mają do tego przepisy EWG z 1971 roku?

    Może po prostu nie zostały uchylone, lecz włączone do przepisów
    obowiązujących w ue?
    Masz świadomość, że np. prawo wekslowe działa w oparciu o ustawę
    z początku 1936 roku? (i ówcześnie ratyfikowaną umowę m-narodową)
    Nie, nie ma "nowszej wersji ustawy", koncepcja zmieniania
    przepisów trzy razy do roku to relatywnie nowy wynalazek,
    za przedkomputerowych czasów byłyby zwyczajnie techniczne
    problemy z opanowaniem tego potoku paragrafów który dziś
    mamy :>

    nb. zna ktoś starsze, obowiązujące i "stosowalne" przepisy?
    :)

    Ad rem - co do polskich przepisów, przeczytaj:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,17,53,348,,,
    ustawa-z-dnia-13101998-r-o-systemie-ubezpieczen-spol
    ecznych.html
    ...art.7..2
    Z naciskiem na "dobrowolnych".

    pzdr, Gotfryd