  • 1. Data: 2003-02-17 22:53:28
    Temat: ZUS a zwolnienie lekarskie
    Od: "Dzika Mrowka" <d...@o...pl>

    Witam,

    Jest taka sytuacja: powiedzmy, że prowadzę jednoosobową
    działalność, standardowo płacę co miesiąc na ZUS stawki minimalne.

    Pewnego dnia mam wypadek samochodowy, ląduję w szpitalu
    na 3 miesiące, teoretycznie jestem niezdolny do pracy,
    ale mój główny (i jedyny) zleceniodawca płaci mi cały czas,
    bo na czas pobytu w szpitalu zatrudniam osobę na umowę-zlecenie,
    a ta osoba wykonuje moję robotę dla zleceniodawcy. Kwota
    z umowy zlecenia jest równa kwocie netto z faktury zleceniodawcy,
    pomniejszona o podatek dochodowy.

    Pytania:

    - czy podczas pobytu w szpitalu jestem zobowiązany płacić
    składki ZUS? Całość? Tylko chorobowe? Nic?

    - czy ewentualnie należą mi się jakieś pieniądze od ZUSu
    z tytułu ubezpieczenia?

    Pozdrawiam,

    DM

  • 2. Data: 2003-02-18 05:28:13
    Temat: Re: ZUS a zwolnienie lekarskie
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > - czy podczas pobytu w szpitalu jestem zobowiązany płacić
    > składki ZUS? Całość? Tylko chorobowe? Nic?
    Składek nie płacisz. Jeżeli podlegałeś dobrowolnemu ub. chorobowemu i nie
    spóźniałeś się z zapłatą składek. oni płacą tobie.
    przy szpitalu 70% średniej, po wyjściu ze szpitala 80 %
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-02-19 09:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2003, Dzika Mrowka wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Jest taka sytuacja: powiedzmy, że prowadzę jednoosobową
    >+ działalność, standardowo płacę co miesiąc na ZUS stawki minimalne.

    Chyba mrówka zapomniała o zapodaniu czy płaci chorobowe !
    "Minimalność" to jedne, a "nieobowiązkowość" to drugie... :)
    [...]
> [...]
    >+ składki ZUS? Całość? Tylko chorobowe? Nic?
    >+
    >+ - czy ewentualnie należą mi się jakieś pieniądze od ZUSu

    OiW - to ubezpieczenie chorobowe pełni przede wszystkim rolę
    ubezpieczenia od niepłacenia ZUSu właściwego :), w drugiej
    kolejności należy się świadczenie (coś 80% podstawy, czyli
    jeśli płacisz "od minimum" - to 80% "od minimum").

    pzdr, Gotfryd