  • 1. Data: 2003-02-17 21:40:10
    Temat: zajęcie komornicze wynagrodzenia.
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Zakład zatrudnia pracownika na 1/2 etatu i kwotą 400 zł brutto.
    Przyszło od komornika pismo, z którego wynika, że trzeba potrącać temu
    nieszczęśnikowi pobory. Część na bieżące alimenty, a część na pokrycie
    zaległości wobec ZUS (domyślam się że chodzi o fundusz alimentacyjny bo to
    kwota 17000 ).
    Czy przy tak niskich zarobkach mogę potrącić cokolwiek? W piśmie jest
    wyszczególnione, że poborowi podlega 3/5 wynagrodzenia netto, ale coś mi się
    zdaje, że jakaś kwota musiała zostać po potrąceniu. Znalazłem w przepisach,
    że jeżeli chodzi o zaległości wobec ZUS, to musi zostać najniższa krajowa
    (netto).
    A jak jest z alimentami? No i czy coś w tym roku się nie zmieniło?
    PawełJ

    P.S
    czytelnicy wybaczcie błędy gramatyczne.....