  • 1. Data: 2003-03-17 16:05:26
    Temat: ZUS i balagan, kto za to zaplaci?
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl.USUN.TO>

    Witam,
    Sytuacja podobna do wielu pewne na tej grupie, ale dokladnie nie znalazlem
    odpowiedzi:
    Zlikwidowana ponad 2 lata temu dzialalnosc spolki cywilnej, odpowiednie
    dokumenty do UM, US i ZUS. Przychodzi wezwanie z ZUS po ponad 2 latach o
    zaplacenie za 5 miesiecy zeszlego roku zaleglego ZUSu (ponad 6000 plus
    odsetki). W jaki sposob to odkrecac? Nadmieniam, ze bledem z mojej strony
    (teraz to widze) bylo wyslanie ZWPA poleconym razem z ostatnimi raportami
    miesiecznymi (tak akurat sie terminy zlozyly). Kopia ZWPA jest dolaczona do
    dokumentacji (dowod nadania tez), ale jest w formie drukowanej (wszystkie
    dokumenty miesieczne szly recznie na orginalnych drukach, bo byl ich zapas,
    ZWPA bylo jedno pod reka, a zeby nie robic dziury w papierach kopia zostala
    skserowana). Jak sie zachowac w ZUSie i wytlumaczyc ten ich balagan? Nie
    chcialbym kombinowac (wypelniac kopii ZWPA recznie na orginalnym druku jako
    podkladke - zreszta przez 2 lata mogl sie ten druk zmienic) ale nie
    zamierzam placic ZUSu za okres, w ktorym dzialalnosci brak. Dodam, ze w tym
    okresie jako osoba fizyczna skladalem deklaracje i oplacalem ZUS prowadzac
    swoja DG jako OF. Brakuje mi dowodu odebrania przez ZUS druku ZWPA (dowod
    nadania poleconego moga mi wysmiac), z 2 strony pismo z UM o wyrejestrowaniu
    dzialalnosci idzie rowniez do US i ZUS i powinni miec tam jakas wzmianke o
    likwidacji dzialalnosci. Pomozcie, jak nie dac sie w ZUSie wrobic w placenie
    za ich balagan papierkowy?

    Pozdrawiam
    Pawel