  • 1. Data: 2003-03-17 16:45:19
    Temat: umowy o dzielo
    Od: Tomasz Berg <t...@o...pl>

    Witam szanowych grupowiczów !

    W ubieglym roku wspolpracowalem jako programista z pewna firma na podstawie
    jednakowo zredagowanych (co wazne) umow o dzielo z wyraznym przekazaniem
    praw autorskich na taze firme. Pierwsza z umow zostala przez firme
    potraktowana jako standardowa umowa o dzielo (zagapili sie), a pozostale
    jako umowy z przekazaniem praw autorskich - tak tez wystawili pit, gdzie
    jedna kwota podpada pod artykul 13, a reszta pod 18-ty

    Chcialbym odzyskac nadplacony podatek z pierwszej umowy, ale nie wiem jak
    ujac to w picie, aby sie US nie przyczepil, bo jak rozumiem nie moge
    "przesunac" pojedynczej kwoty do kwoty pozostalych umow, a zwiekszenie
    kosztow uzyskania przychodu nie sygnalizuje, ze byla to umowa z cysja praw
    autorskich.

    I czy tekst umowy + rachunek wystarcza by się z tej sytuacji wybronic czy Us
    moze wymagac innych dokumentow (z tym moze byc krucho).

    Tomasz

  • 2. Data: 2003-03-17 18:46:26
    Temat: Re: umowy o dzielo
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tomasz Berg" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    Us
    > moze wymagac innych dokumentow (z tym moze byc krucho).

    Twoja rola kończy się niestety na przepisywaniu cyferek z pit-8b.
    Jedynie firma mogła zrobić korektę i wystawić ci nowy pit. Ale jak widać im
    się nie chciało.

  • 3. Data: 2003-03-17 23:15:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, KK wrote:

> [...]
    >+ > praw autorskich na taze firme. Pierwsza z umow zostala przez firme
    >+ > potraktowana jako standardowa umowa o dzielo (zagapili sie), [...]

    Ekhm... ktoś się zagapił, powiadasz... w liczbie mnogiej... ;)

    [...]
    >+ > I czy tekst umowy + rachunek wystarcza by się z tej sytuacji wybronic
    [...]
    >+ Twoja rola kończy się niestety na przepisywaniu cyferek z pit-8b.

    Rzekłbym: jego rola zaczęła się w innym momencie :]

    Zdając sobie sprawę że zaraz mogę mieć Maddy na głowie, twierdzę
    że od *wystawiania* rachunku jest wykonawca UoD - a zamawiający
    dzieło, który ma ten pech że jest płatnikiem podatku :], powinien
    (i owszem, ale: *tylko*) zweryfikować zapodane dane i dostosować
    się do wartości wynikających z ciągów cyferek poukładanych
    w liczby (ciągle pamiętam że ktoś pytał czy koniecznie w układzie
    dziesiętnym :)) o ile są poprawne.
    Pytanie do Tomasza: CO BYŁO NA RACHUNKU, który PODPISYWAŁEŚ ?
    Tylko nie przyznaj się że nie wiesz ;) !!
    Tam powinna była być kwota "koszty zryczałtowane"...

    pzdr, Gotfryd
    (mający w zwyczaju osobiste wystawianie rachunków za osobiste
    UoD - i to od dawnych lat, kiedy np. o DG nie myślał...)

  • 4. Data: 2003-03-18 15:29:06
    Od: Tomasz Berg <t...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pytanie do Tomasza: CO BYŁO NA RACHUNKU, który PODPISYWAŁEŚ ?
    > Tylko nie przyznaj się że nie wiesz ;) !!
    > Tam powinna była być kwota "koszty zryczałtowane"...

    jest tylko koszt uzyskania przychodu - 20% wynagrodzenia brutto (niestety),

    ps.
    Polak madry po stracie - teraz sie bede uwazniej wszystkiemu przygladal :)
    --
    Tomasz Berg