  • 11. Data: 2002-06-24 11:05:15
    Temat: Re: ZUS - odliczenia
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    ----- Original Message -----
    From: "GRABO" <g...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>

    > Zgodnie z rozp. w sprawie prowadzenia KPiR, objaśnienia 14 kolumny pisze,

    > nie można wpisywać do kosztów składek społecznych płaconych za siebie.
    > Grabo.

    Sorry, ale jest napisane tylko, że :" Kol. 14 jest przeznaczona do
    wpisywania pozostałych kosztów (poza wymienionymi w kol. 10-13), z wyjątkiem
    kosztów, których zgodnie z art. 23 ustawy o podatku dochodowym nie uznaje
    się za koszty uzyskania przychodów. W kolumnie tej wpisuje się w
    szczególności takie wydatki, jak: [...] składki na ubezpieczenie emerytalne
    i rentowe pracowników w części finansowanej przez pracodawcę, składki na
    ubezpieczenie wypadkowe pracowników, [...]" .
    _w_szczególności_ !

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 12. Data: 2002-06-24 12:33:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "GRABO" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z rozp. w sprawie prowadzenia KPiR, objaśnienia 14 kolumny pisze,

    > nie można wpisywać do kosztów składek społecznych płaconych za siebie.

    Czy to oznacza, ze rozporzadzenie o prowadzeniu KPiR jest wazniejsze niz
    ustawa o PDFOF?

    Karol

  • 13. Data: 2002-06-24 12:40:51
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo serdecznie dziekuje! No i pozdrawiam Maddy, bo juz nieraz mi
    > pomogla choc tym razem zalamala sie moim lakonicznym pytaniem ;)

    Jezeli ustawy nie chce Ci sie czytac to proponuje Tobie zaiwestowanie 80 zl
    (lub skorzystanie z jakiejs "czytelni") i zapoznanie sie z leksykonem PDOF
    na rok 2002 autorstwa R.Kubacki, J.Zubrzycki (strona 484-485, zagadnienie
    102 "Składki na ubezpieczenia społeczne a strata").

    EOT z mojej strony bo ja juz nie mam sily wywazac otwartych drzwi :-)

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 14. Data: 2002-06-24 16:44:18
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Hej

    > Zgodnie z rozp. w sprawie prowadzenia KPiR, objaśnienia 14 kolumny pisze,

    > nie można wpisywać do kosztów składek społecznych płaconych za siebie.

    kto Ci takich bzdur nagadał ???

    społeczne - KUP (zależy jak przyjmiesz - memoriałowo, albo kasowo),
    albo odliczenie w PIT-5 (tu tylko kasowo) od dochodu
    zdrowotne - tylko kasowo od podatku w PIT-5
    FP - tylko w KUP (też zależy jak przyjmiesz - memoriałowo lub kasowo)

    pozdr
    KTP