  • 1. Data: 2002-06-23 23:43:05
    Temat: umowa o prace (zlecenie) i samochod
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    wymyslilem sobie cos takiego, ale wydaje mi sie to troche za proste. Czy
    moglibyscie mnie wyprowadzic z bledu?

    Pracodawca zatrudnia mnie na 1/8 etatu (a moze moze byc 1/10 albo jeszcze
    mniej?) za najnizsze wynagrodzenie, czyli na umowie bedzie ok 100zl brutto, a
    ja jako ze moja praca i tak bedzie polegac na jezdzeniu wypisuje kilometrowke
    (delegacje) za co dostaje zwrot kosztow zgodnie ze stawka za kilometr. Czy US
    moze sie do czegos w tym wypadku przyczepic? Czy przy takiej umowie tez jest
    jakis minimalny ZUS itp, czy tez przy 100zl brutto koszt dla pracodawcy bedzie
    ok. 130?
    Czy zamiast umowy o prace moze to byc umowa zlecenie na 100zl?
    Co w przypadku gdy wykorzystuje nie swoj samochod (ojca), czy tez bede mogl
    obciazac pracodawce kosztami zgodnie ze liczba przejechanych km i stawka/km?

    Bardzo prosze o jakas rade albo link...

    Pozdrawiam

    Sebel

  • 2. Data: 2002-06-24 22:19:18
    Temat: Re: umowa o prace (zlecenie) i samochod
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    US
    > moze sie do czegos w tym wypadku przyczepic?

    moim zdaniem-nie. Pracownik jest zatrudnony, wykonuje pracę którą zleca
    pracodawca.
    Ale chyba trzeba uważać z ilością kilometrów. Np. jeżeli jesteś zatrudniony
    na 1/10 etatu to nie możesz jeździć po 100 km dziennie.

    Czy przy takiej umowie tez jest
    > jakis minimalny ZUS itp, czy tez przy 100zl brutto koszt dla pracodawcy
    bedzie
    > ok. 130?

    Minimalne wynagrodzenie wynosi 760zł brutto na pełny etat (obecnie). Czyli
    np. 1/10 etatu to 76 zł.

    > Czy zamiast umowy o prace moze to byc umowa zlecenie na 100zl?

    Może byc umowa zlecenie tylko niewiele to zmienia. ZUS i podatek taki sam.
    Tylko urlopów się nie płaci.

    > Co w przypadku gdy wykorzystuje nie swoj samochod (ojca), czy tez bede
    mogl
    > obciazac pracodawce kosztami zgodnie ze liczba przejechanych km i
    stawka/km?

    hmm... to chyba może być przeszkoda. Moim zdaniem powinieneś mieć umowę
    najmu z ojcem, że pożycza Ci samochód do pracy. Tylko u ojca jest wtedy
    przychód. Można wpisac jakąś małą kwotę ale jednak jest i trzeba go ująć w
    zeznaniu podatkowym.
    Chyba że ktoś coś innego dorzuci?

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-24 23:19:06
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:

    > Chyba że ktoś coś innego dorzuci?

    Lub umowa użyczenia (bez rozliczeń finansowych) - wtedy przychód jest u
    podatnika używającego przedmiotu użyczenia (w tym wypadku - samochodu).

    Stootch

  • 4. Data: 2002-06-24 23:27:05
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Stootch wrote:

    > Lub umowa użyczenia (bez rozliczeń finansowych) - wtedy przychód jest
    > u podatnika używającego przedmiotu użyczenia (w tym wypadku - samochodu).

    Ale tu moze byc pulapka, bo (przynajmniej w przypadku DG) wiadomy urzad
    moze probowac wyliczyc przychod wg stawek z wypozyczalni :((((

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 5. Data: 2002-06-24 23:36:41
    Temat: Odp: umowa o prace (zlecenie) i samochod
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości d
    o grup dyskusyjnych napisał:af861m$6si$...@s...icm.edu.pl...

    > Może byc umowa zlecenie tylko niewiele to zmienia. ZUS i podatek taki sam.
    > Tylko urlopów się nie płaci.

    Troche jednak zmienia. Pracodawca nie musi trzymac sie min. wynagrodzen, pro
    wadzic dodatkowych kartotek, itp.
    Poza tym - uwaga - kwota ponizej ok. 150 zl (upewnij sie w US) jest opodatko
    wana ryczaltowo, tj. od kwoty przychodu odprowadzane jest 20% podatku. Nie m
    a KUP, nie wlicza sie tez tego do zeznania rocznego, ale comiesieczna deklar
    acje i tak trzeba skladac.
    Ogolnie - um. zlecenia jest prostsza "w obsludze".

    umowa nieodplatnego uzyczenia?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-06-24 23:53:26
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik maup napisał:

    > Ale tu moze byc pulapka, bo (przynajmniej w przypadku DG) wiadomy urzad
    > moze probowac wyliczyc przychod wg stawek z wypozyczalni :((((

    W umowie dopisujesz: Biorący w użyczenie zobowiązuje się do:
    - regularnego serwisowania pojazdu, zgodnie z zaleceniami producenta,
    - wykupowania na własny koszt obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych,
    + kilka innych zobowiązań, obciążających biorącego w użyczenie, a których
    nie ma w przypadku korzystania z wypożyczalni.

    Wiadomy urząd nie ma wtedy podstawy do wyliczenia przychodu wg stawek z
    wypożyczalni. Rzecz jasna nalezy zachować umiar i nie wolno rażąco
    zaniżać przychodu uzyskanego z nieodpłatnego używania pojazdu. Stawki?
    Te są różne w różnych częściach naszego pięknego kraju, do tego dochodzi
    szacunkowa wartość pojazdu, etc, etc.

    ATSD czy ojciec nie mógłby "podarować" synowi pojazdu w części, od
    wartości której nie płaci się podatku? Spisać umowę, zarejestrować w US,
    dokonać wpisu w dowodzie rej. auta, zawiadomić ubezpieczalnię i po sprawie.

    Stootch

  • 7. Data: 2002-06-27 22:38:13
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Wielgachne Wam dzieki:)