  • 1. Data: 2003-02-25 11:30:26
    Temat: ZUS odmówił mi zasiłek chorobowy.
    Od: "Leszek" <x...@p...onet.pl>

    Jestem właścicielką firmy od listopada 2000 roku.
    W styczniu 2001 spóżniłam się z zapłatą składki o 1 dzień ( 11-01-2001 )
    (ewentalnie bank zaksięgował dzień póżniej - nie pamiątam )
    Pozostałe składki są płacone do dnia dzisiejszego terminowo.
    Jestem na zwolnieniu lekarskim po raz pierwszy od 3 tygodni i otrzymałam
    dziś z ZUS pismo o odmowie prawa do zasiłku chorobowego
    na podstawie:

    "art.6,ust.1.z dnia 25,06,1999r. o świadczeniach
    pienężnych z ubezpieczania społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    (Dz.U.nr60poz.636 z póż.zm.)

    Czy ZUS ma racje,czy mogę się gdzieś odwołać.
    Dziekuję za każdą pomoc.

  • 2. Data: 2003-02-25 11:43:11
    Temat: Re: ZUS odmówił mi zasiłek chorobowy.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (Dz.U.nr60poz.636 z póż.zm.)
    >
    > Czy ZUS ma racje,czy mogę się gdzieś odwołać.

    Niestety tak.
    Teraz szukaj pieczątki na przelewie. A może to jednak bank?

  • 3. Data: 2003-02-25 11:59:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Leszek wrote:

    >+ Jestem właścicielką firmy od listopada 2000 roku.
    >+ W styczniu 2001 spóżniłam się z zapłatą składki o 1 dzień ( 11-01-2001 )
    [...]
    >+ Jestem na zwolnieniu lekarskim po raz pierwszy od 3 tygodni i otrzymałam
    >+ dziś z ZUS pismo o odmowie prawa do zasiłku chorobowego
    [...]
    >+ Czy ZUS ma racje,czy mogę się gdzieś odwołać.

    Ma rację i bezwzględnie wykorzystuje.

    Nie zmienia to postaci rzeczy że możesz:
    - złożyć podanie/wniosek do naczelnika oddziału ZUS "o przywrócenie
    terminu" motywując jak wyżej. Wysoce prawdopodobne że "przywrócą" !
    - w razie odmowy zażądać zwrotu nienależnie (!) pobranych składek
    *chorobowych* (tylko), w okresie od spóźnienia do dziś. Jeśli
    ZUS odmówi w p.1 to sądząc z opisów prawie na pewno odmówi również
    zwrotu nienależnych wpłat - ale pozostaje droga sądowa, a NSA
    AFAIK bez namysłu przyznaje rację (co do zwrotu), bo sprawa
    jest oczywista.
    Gdzie widziałem opisy spraw sądowych już nie pamiętam :(, ale
    było w prasie.

    >+ Dziekuję za każdą pomoc.

    Przeszukaj archiwum:
    http://groups.google.com/groups?as_q=zus+OR+zusu&num
    =100&as_scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG
    =Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq=przywr%F3cenie+przywr
    %F3ci%E6&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_
    uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2
    001&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=2&as_m
    axd=25

    A to powyżej powstaje po kliknięciu tego co niżej:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=zus
    +OR+zusu+przywr%C3%B3cenie+OR+przywr%C3%B3ci%C4%87+g
    roup:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&
    scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=200
    1&as_maxd=25&as_maxm=2&as_maxy=2003

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-02-25 12:13:43
    Od: "Anna" <x...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Leszek" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety tak.
    > Teraz szukaj pieczątki na przelewie. A może to jednak bank?

    Na przelewie jest niestety 11-01 , ale w banku mógł byc złożony
    10-go po południu a zaksięgowali 11-01

  • 5. Data: 2003-02-25 15:46:47
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    A tak dla "wiedzenia" na przyszłość. Co byłoby gdyby okazało się, że w roku
    wstecz albo więcej w jednym miesiącu zamiast np. 1500 zł na ubezp. społ.
    zapłaciliśmy 1498?
    Agata

  • 6. Data: 2003-02-25 18:53:11
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A tak dla "wiedzenia" na przyszłość. Co byłoby gdyby okazało się, że w
    roku
    > wstecz albo więcej w jednym miesiącu zamiast np. 1500 zł na ubezp. społ.
    > zapłaciliśmy 1498?

    ten sam problem
    brak wplaty w terminie :-(((((

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2003-02-25 21:43:07
    Od: mm01 <m...@w...pl>

    Użytkownik Leszek napisał:
> [...]
    > (Dz.U.nr60poz.636 z póż.zm.)
    >
    > Czy ZUS ma racje,czy mogę się gdzieś odwołać.

    jeszcze z 8 m-cy temu miałem 3 przypadki kiedy ZUS o/Ostrow Wlkp
    traktowal wplacanie skladek bez zgloszenia (twoj przypadek taki jest bo
    od 11-01-2001 brak zgl. do ub. chor a chorobowe oplacalas) jako
    ubezpieczenie "dorozumiane" tak to okreslali:) i po zlozeniu ZUA ze
    zmiana od:(data) zasilki wyplacono (co ciekawe mozna sie bylo cofnac o
    6 m-cy i odzyskac przez korekty wczesniejsze wplaty od momentu
    wypadniecia z chor.)

  • 8. Data: 2003-02-26 04:03:06
    Od: "Michał M." <m...@l...pl>

    Użytkownik "Anna" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na przelewie jest niestety 11-01 , ale w banku mógł byc złożony
    > 10-go po południu a zaksięgowali 11-01

    moment , moment jak był złożony 10.01 to powinna być pieczątka 10.01 a że
    pieniądze wychodzą 11ego to inna bajka

    Pozdrawiam Michał

  • 9. Data: 2003-02-26 04:06:47
    Od: "Michał M." <m...@l...pl>

> [...]
    > W styczniu 2001 spóżniłam się z zapłatą składki o 1 dzień ( 11-01-2001 )
    > (ewentalnie bank zaksięgował dzień póżniej - nie pamiątam )

    na tej samej podstawie ZUS odmówił też mojej żonie i po odwołaniu do sądu
    udało się sprawę wygrać, zasiłek chorobowy został wypłacony, nie pamiętam
    więcej szczegółów jak był argumentacja itp to było to niecałe 2 lata temu

    Pozdrawiam Michał