  • 1. Data: 2003-02-25 11:09:59
    Temat: koszty uzyskania pit-37
    Od: g...@e...pl (Grzegorz Nowaczyk)

    Jakie koszty uzyskania przychodu pit-37 jezeli osoba poza zasilkiem dla
    bezrobotnych(5 miesiecy), etatem przez (7 miesiecy) pracowała rownorzednie
    na umowe zlecenie (2 miesiace w trakcie tamtych 7)?
    Dobrze kombinuje ze normalny koszt uzyskania za 5 m-cy a za 2 jak za
    dochody z wiecej niz jednego zrodla??

    Dzieki Grzegorz

  • 2. Data: 2003-02-25 11:26:19
    Temat: Re: koszty uzyskania pit-37
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Nowaczyk" <g...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:012901c2dcbe$5a2eaae0$4e01a8c0@AD.EUROPOLMEBLE.
    PL...
> [...]
    > na umowe zlecenie (2 miesiace w trakcie tamtych 7)?
    > Dobrze kombinuje ze normalny koszt uzyskania za 5 m-cy a za 2 jak za

    Nie.

    Więcej niż jedno źródło dotyczy umów o pracę tylko i wyłącznie.
    Umowy zlecenia mają stałe koszty 20% i są wykazane w PIT-11
    Z umowy o pracę masz koszty na PIT, a za zasiłek zdaje się kosztów nie ma
    żadnych.
    Zostało ci tylko przepisanie cyferek.
    Zdaje się, że koszty umowy o pracę liczysz też jako 7/12, czyli dokładnie co
    na picie.

  • 3. Data: 2003-02-25 11:52:35
    Od: g...@e...pl (Grzegorz Nowaczyk)

    KK wystukał:
> [...]
    > Zostało ci tylko przepisanie cyferek.
    > Zdaje się, że koszty umowy o pracę liczysz też jako 7/12, czyli dokładnie
    Dzięki! Chodziło mi poprostu o to czy przepisując cyferki nie zawyże tych
    kosztow.
    Bo patrzac na to z innej strony i zakladajac:
    -pelny etat caly rok w 1 firmie poza miejscem zamieszkania
    -cwierc caly rok w innej
    mam juz max koszty zryczaltowane i jezeli trafi mi sie umowa zlecenie to
    dochodzi jeszcze te 20%
    Poprawnie rozumuje?
    wielkie dzieki za szybki odzew!

  • 4. Data: 2003-02-25 21:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Grzegorz Nowaczyk wrote:

    >+ KK wystukał:
    >+ > Więcej niż jedno źródło dotyczy umów o pracę tylko i wyłącznie.
    >+ > Umowy zlecenia mają stałe koszty 20% i są wykazane w PIT-11

    wKF: chyba że ktoś ma wyższe koszty i chce mu się liczyć :)
    [...]
> [...]
    >+ -cwierc caly rok w innej
    >+ mam juz max koszty zryczaltowane i jezeli trafi mi sie umowa zlecenie to

    Nie - po prostu nieporozumieniem[1] jest, że za KUP przy umowie
    o pracę odlicza się *tylko* kwotę która na bilet starcza !
    Jest "nienormalne" że dla UOP istnieją limity.
    "Normalnie" - to odlicza się koszty faktycznie poniesione; i w
    przypadku "dzieła" jest możliwość wyboru ryczałtowych kosztów.
    [1] - AFAIK w paru krajach UE pracownik *może* sobie wliczyć
    do kosztów buty czy inne takie, używane w celu dojazdu do
    pracy (a co ?? nie koszt ??), oczywiście w rozsądnym zakresie.

    pzdr, Gotfryd