  • 1. Data: 2005-04-10 19:00:32
    Temat: ZUS+podatek a zakladanie firmy
    Od: "sologur" <s...@o...pl>

    witam,
    mam cukrzyce i rente socjalna z jej powodu. niemoge miesiecznie dorobic
    wiecej jak 650zl :-(
    i ostatnio naszla mnie mysl, czy by nie otworzyc firmy - niezakladam
    dochodow wiekszych niz 400zl, ogolnie bardziej chodzi mi o staz pracy
    anizeli o finanse.
    mam pytania :
    1. czy moge zalozyc firme, a jednoczesnie nie pozbywajac sie renty ?
    2. czy ktos by mogl mi powiedziec ile miesiecznie bede musial oddac ZUS w
    zwiazku z prowadzeniem dzialalnosci ?
    3. ewentualnie, czy jezeli nie we wlasnej firme, to czy moj ewentualnie
    przyszly pracodawca ma jakies ulgi za zatrudnienie osoby niepelnosprawnej ?

    pozdrawiam
    Przemek

    GG# 2298666

  • 2. Data: 2005-04-11 06:55:57
    Temat: Re: ZUS+podatek a zakladanie firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005, sologur wrote:

> [...]
    >+ wiecej jak 650zl :-(
    >+ i ostatnio naszla mnie mysl, czy by nie otworzyc firmy - niezakladam

    O ile mnie pamięć nie myli dla różnych ZUSologicznych "podstaw" przy
    DG liczy się "zadeklarowana wartość dochodu". Oczywiście owa "dobrowolna
    deklaracja" ma dolny limit - coś w okolicach 1200..1300 zł.
    Czyli *uważa się* że prowadzący tyle zarabia (może zadeklarować więcej)
    i mi wychodzi iż to jest ponad 650 zł...

    >+ ogolnie bardziej chodzi mi o staz pracy

    wKF: jeśli gdziej jest potrzebny *staż pracy* (nie mylić np.
    z "okresem składkowym" albo jakimś innym wynalazkiem) to
    DG zdecydowanie się nie wliczy.
    Staż *przcy* to okres umowy *o pracę*...a nie bycia krwiopijcą
    burżujem i kapitalistą... (co z tego iż spijającego z siebie :>) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)